سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

محمود مولایی: خسرو حیدری که در تیم جوانان استقلال درخشید، در این تیم نماند و به تیم بزرگسالان ابومسلم رفت.

بعد در تیم پیکان بازی کرد و بازی در تیم‌هایی چون پاس همدان را هم تجربه کرد. پس از اینها بود که دوباره به استقلال بازگشت؛ بازگشتی که با درخشش این بازیکن توأم شد طوری که توسط علی دایی و  افشین قطبی به تیم ملی دعوت شد و حالا شانس حضور در جام ملت‌های آسیا را هم دارد. حیدری امیدوار است که تیم ملی به دور دوم این مسابقه‌ها صعود کند زیرا تیم ملی ایران  را قوی‌تر از دیگر تیم‌ها می‌داند. هرچند استقلال شانس قهرمانی در لیگ را از دست داده اما خسرو حیدری امیدوار است که استقلال نایب‌قهرمان لیگ شود.  در فاصله 3 بازی تا پایان لیگ نهم ، استقلال در انتظار پایان بازی‌هایش در دور مقدماتی لیگ قهرمانان است. امروز آخرین بازی این تیم در دور مقدماتی مقابل الجزیره امارات برگزار می‌شود و استقلال برا ی‌اطمینان از  سرگروهی  باید برنده شود.

  • استقلال بهترین تیم گروه است و الجزیره ضعیف‌ترین تیم گروه. با این حساب فکر می‌کنید استقلال بتواند در امارات الجزیره را شکست دهد؟

این درست که الجزیره تیم قوی‌ای نیست و انگیزه ندارد اما دلیل نمی‌شود که در بازی آخر ضعیف ظاهر شود. به هر حال، آنها در خانه بازی می‌کنند و نمی‌توانیم این تیم را از پیش باخته فرض کنیم. به‌نظر من، الجزیره با تیم اصلی‌اش وارد میدان می‌شود و آنها هم برای برد تلاش می‌کنند.

  • با این توصیف یعنی استقلال، امشب بازی راحتی ندارد؟

مطمئنا همین‌طور است  ولی ما هم نمی‌خواهیم با این طرز تفکر وارد بازی شویم. مطمئنا می‌خواهیم تیم اول گروه شویم و برای رسیدن به این هدف برنامه داریم.

  • برای استقلال سرگروهی مهم‌تر است یا بازی نکردن مقابل سپاهان در مرحله بعد؟

نه، برای ما سرگروهی مهم‌تر است چون می‌توانیم در دور دوم میزبان باشیم و میزبانی خیلی مهم است. همین که می‌دانیم باید در ورزشگاه آزادی بازی کنیم و جلوی تماشاگران خودی، انگیزه بچه‌ها را بالا می‌برد.

  • حالا اگر این اتفاق افتاد و سپاهان هم به‌عنوان تیم دوم گروه خود صعود کرد، مطمئنا در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا، 2نماینده ایران باید روبه‌روی هم قرار بگیرند. از این موضوع استقبال می‌کنید؟

دوست ندارم چنین اتفاقی بیفتد. چون 2 تیم شناخت خوبی از هم دارند و می‌دانم که بازی قشنگی از آب در نمی‌آید. فکر می‌کنم بازی کردن برای هر 2 تیم ایرانی هم سخت باشد. هر چه باشد هر 2 نماینده ایران هستند و یکی از تیم‌ها باید از دور مسابقات حذف شود. به‌نظر من که حس خوبی نمی‌تواند داشته باشد، درحالی‌که می‌تواند بازی دور دوم طور دیگری رقم بخورد. اگر استقلال سرگروه شود و سپاهان هم همین طور، خیلی عالی می‌شود. می‌توانیم امیدوار باشیم که در مرحله حذفی هر یک از 2تیم باید به مصاف یک تیم از غرب آسیا برود و بتوانیم حریفان خارجی خودمان را شکست دهیم. اینطوری خیلی بهتر است و هر 2 نماینده ایران شانس این را خواهند داشت که به دور سوم صعود کنند.

  • استقلال در اواسط فصل یک دوره افت را پشت سر گذاشت؛ زمانی که جلوی حریفان ضعیف ظاهر می‌شد و نتایج قابل‌قبولی هم به دست نمی‌آورد، طوری که کم‌کم امید به بازگشت به رده‌های بالایی را هم از دست می‌داد اما چه اتفاقی افتاد که در هفته‌های اخیر لیگ، استقلال نتایج خوبی گرفت؟

فکر می‌کنم اوایل بازی‌های آسیایی وضعیت استقلال بهتر شد. وقتی لیگ قهرمانان شروع شد و توانستیم بازی اول را خوب ظاهر شویم، کم‌کم انگیزه بچه‌ها هم بالا رفت و با بهتر‌شدن روحیه‌مان توانستیم در لیگ هم نتایج بهتری کسب کنیم. فکر می‌کنم دلیلش لیگ قهرمانان بود. البته ما می‌توانستیم زودتر از اینها در لیگ خوب بازی کنیم و بتوانیم به قهرمانی هم امید داشته باشیم. اما از نتایج سپاهان هم نمی‌شود چشم پوشی کرد. در لیگ سپاهان در مقطعی به قدری امتیاز به دست آورد که از بقیه تیم‌ها فاصله گرفت و صدرنشین باقی ماند. فکر می‌کنم قهرمانی این تیم حتمی است و ذوب‌آهن نمی‌تواند به این تیم برسد. ‌ فکر می‌کنم در این شرایط و با بهتر شدن وضعیت استقلال، می‌توانیم امیدوار باشیم که نایب قهرمانی لیگ را به دست بیاوریم.

  • فکر نمی‌کنید حضور مجید نامجو‌مطلق و مرتضی محصص در کادرفنی استقلال باعث تقویت این تیم شد و در واقع آنها نقش زیادی در موفقیت اخیر استقلال دارند؟

این دو مربی که آمدند تیم قوی‌تر شد. کادرفنی هم از قبل قوی‌تر شده. البته آقای مرفاوی مربی خوبی است و با دیگر اعضای کادرفنی معمولا مشورت می‌کند؛ یعنی از نظرات بقیه هم استفاده می‌کند و این خیلی خوب است. با این وضعیت در لیگ قهرمانان می‌توانیم روز به روز بهتر شویم. می‌توانیم مرحله به مرحله بالا برویم. فکر می‌کنم دور از دسترس هم نباشد.

  • البته برخی بر این باور هستند که خسرو حیدری هم یکی از بهترین‌های این فصل استقلال بوده؛ به‌خصوص به خاطر سانترهایش که برای حریفان دردسرساز است. آیا برای این کار تمرینات خاصی هم انجام می‌دهید؟

خب، هر بازیکنی یک استعدادی دارد و ممکن است این استعداد در بازی‌هایش گل کند و به چشم بیاید. واقعیت این است که من تمرینات خاصی انجام نمی‌دهم. فکر می‌کنم در سانتر از جناحین  استعداد دارم وگرنه کار خاصی انجام نمی‌دهم.

  • آخر فصل قراردادتان با استقلال تمام می‌شود. آیا از این تیم جدا می‌شوید یا قراردادتان را تمدید می‌کنید؟

فعلا که به استقلال فکر می‌کنم. تا آخرین لحظه با استقلال هستم و دوست دارم برای این تیم مثمرثمر باشم. البته هر بازیکنی پیشنهادهایی دارد ولی من فعلا تصمیم خاصی در مورد آینده‌ام نگرفته‌ام.

  • یعنی احتمال دارد فصل بعد در تیم دیگری بازی کنید یا لژیونر شوید؟

واقعیت این است که فعلا پیشنهادی از تیم‌های خارجی ندارم.  نمی‌خواهم به این چیزها فکر کنم چون ما در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی به دست آورده‌ایم و به موفقیت تیم‌ام فکر می‌کنم. امیدوارم در آسیا موفق شویم.

  • تیم ملی برای موفقیت در جام ملت‌های آسیا چقدر شانس دارد؟

ما باید خودمان را باور کنیم.‌ هیچ‌کدام از‌ تیم‌های گروه‌مان به پای تیمی مثل کره‌جنوبی نمی‌رسند‌. دیدید که تیم ملی در سئول داشت کره‌جنوبی را شکست می‌داد و می‌توانستیم با پیروزی در آن  بازی به جام جهانی هم صعود کنیم. اما تیم ملی بدشانسی آورد و چون تیم ملی باور نکرده بود که می‌تواند کره‌جنوبی را در سئول شکست دهد، گل تساوی را دریافت کرد. حالا هیچ کدام از تیم‌های هم‌گروه‌به پای تیم  ایران نمی‌رسند ‌ما می‌توانیم با خودباوری و اعتماد به نفس بالا به مصاف حریفان‌ برویم.

‌فکر می‌کنم بازی با عراق حساس‌ترین مسابقه تیم ملی است چون بازی اول تیم ملی است و اگر بتوانیم برنده این بازی باشیم، می‌توانیم با انگیزه بیشتر و روحیه بالاتری با 2تیم دیگر بازی کنیم. البته امارات و کره‌شمالی هم تیم‌های خوبی هستند. به‌خصوص کره‌شمالی که حالا در جام جهانی هم حضور دارد، بنابراین نباید این دو تیم را هم دست کم بگیریم و اگر بازی اول را بردیم، فکر کنیم که حتما صعود کرده‌ایم. بالاخره این تیم‌ها هم تلاش خودشان را می‌کنند. ولی فکر می‌کنم اگر عراق را شکست دهیم، 50‌درصد از راه را رفته‌ایم و می‌ماند 50‌درصد باقی‌مانده. پس عراق حریف مهم‌تری برای تیم ملی به حساب می‌آید.

کد خبر 106047

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز