شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

پرسپولیس و استیل آذین که برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کنند، جمعه 2 امتیاز حساس از دست دادند تا رویارویی 2 تیم در هفته سی و دوم حساسیت بیشتری پیدا کند.

حسرت این دوتیم هم خانواده بابت تساوی اخیرشان درصورتی بیشتر می‌شود که استقلال فردا ذوب‌آهن را شکست دهد، چراکه با52 امتیاز به رده سوم صعود خواهد کرد.

پرسپولیس در تبریز در حالی به تساوی یک بر یک رسید که 2 نیمه کاملا متفاوت داشت. نیمه اول بازی کاملا در اختیار تراکتورسازی بود. پرسپولیس اما در نیمه دوم با ورود باقری خیلی زود به گل تساوی رسید و حتی می‌توانست به پیروزی هم برسد.

محسن خلیلی که شاید بهترین بازیکن پرسپولیس بود،  درباره بازی گفت:«‌پرسپولیس به‌خصوص در نیمه دوم صاحب فرصت‌های گلزنی زیادی شد و می‌توانست برنده باشد. ما استحقاق برد در تبریز را داشتیم ولی متأسفانه بدشانس بودیم.» هادی نوروزی، زننده تک گل پرسپولیس هم گفت:«‌خوشحالم که پس از مدت‌ها طلسم گل نزدن‌هایم در مقابل انبوهی از تماشاگران تیم تراکتورسازی شکست.

آخرین باری که برای پرسپولیس گل زدم، در داربی بود و خدا را شکر می‌کنم که بار دیگر مقابل یک تیم پرطرفدار گلزنی کردم.» به‌نظر می‌رسد حسرت استیل‌آذین بابت تساوی بیشتر از پرسپولیس باشد؛ چراکه بازی آسان‌تری داشت.

ولی مردان استیلی که در هفته گذشته سپاهان صدرنشین را شکست داده بودند، مقابل ابومسلم در ورزشگاه اکباتان به ندرت توانستند خطرساز شوند. حساس‌ترین صحنه بازی متعلق به میهمان مشهدی بود که در دقیقه 80 توسط دوسانتوز به گل رسید ولی کمک داور اعلام آفساید کرد.

حنطه که تیمش با این تساوی بخت بسیار کمی برای بقا دارد، در مورد این صحنه گفت: « امیدوارم تصمیم داور درست باشد اما اگرکمک داور تصمیم اشتباه گرفته باشد هرگز او را نمی‌بخشم. او با تصمیم خود با آینده یک تیم و یک استان بازی کرد.» تورج حق وردی، داور این بازی اما از تصمیم خط‌نگهدار حمایت می‌کند: «اعلام آفساید، وظیفه کمک داور است.

من هم در صحنه‌ای که گل تیم ابومسلم به ثمر رسید، زاویه دید خوبی نداشتم و پشت محوطه جریمه بودم. در این شرایط تصمیم گرفتم به‌نظر آقای رفعتی که کمک داوری بین‌المللی است، احترام بگذارم و گل ابومسلم را نپذیرفتم. » استیل آذین هم نمی‌تواند از این تساوی راضی باشد و حالا چاره‌ای جز شکست پرسپولیس در بازی بعدی ندارد.

مهدوی‌کیا، کاپیتان استیل درباره نمایش ضعیف تیمش گفت: «بازی بسته ابومسلم از یک سو و شرایط نه چندان خوب ما از سوی دیگر باعث شد به نتیجه تساوی برسیم. نمی‌دانم چرا تیم ما مقابل تیم‌هایی که شانس پیروزی ندارند، اینطور بازی می‌کند. ما برابر تیم‌های قدرتمند نمایشی به‌مراتب بهتر داریم و نتایج خوبی کسب کرده‌ایم.»

علی کریمی هم ضمن تایید حرف‌های مهدوی کیا، اضافه کرد که هنوز از کسب سهمیه لیگ قهرمانان ناامید نیستیم: «‌تیم ما روی فرم نبود و در نهایت نتوانست به بیش از یک امتیاز برسد. ولی ما تا روز آخر برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می‌کنیم.» کریمی با تاکید بر اینکه هنوز تیم آینده‌اش معلوم نیست،

درباره بازی مقابل پرسپولیس گفت:« خوشحالم که یک بار دیگر مقابل پرسپولیس و تماشاگرانش در ورزشگاه آزادی به میدان می‌روم. امیدوارم ورزشگاه پر باشد و هر دو تیم بازی زیبایی را به نمایش بگذارند.در بازی رفت تماشاگران پرسپولیس استقبال خوبی از من داشتند و من را شرمنده کردند. در بازی برگشت هم هر طور از من استقبال کنند ناراحت نمی‌شوم.»

فانوس در دست راه‌آهن

درمیان تیم‌هایی که برای بقا می‌جنگند، فولاد خوزستان درحالی‌که مقابل پاس همدان با 2 گل عقب افتاده بود، با زدن 3 گل به پیروزی رسید وتوانست با 37 امتیازتا رده یازدهم صعود کند. جلالی، سرمربی فولاد درباره این بازی گفت:« بازی تعیین کننده‌ای بود.

ما بازی را خوب شروع کردیم ولی روی غافلگیری در 20 دقیقه نخست با 2 گل عقب افتادیم. ولی بازیکنان تلاش مضاعفی داشتند و ضمن حفظ قوام تیم توانستند گل‌ها را جبران کنند.» او در مورد شانس بقای فولاد اضافه کرد: «حالا شانس ما به‌مراتب بیشتر شده.فکر می‌کنم با 40 یا در نهایت 41 امتیاز درلیگ بمانیم.» پاس اما با این شکست با 36 امتیاز به رده سیزدهم سقوط کرد.

شاهین هم با پیروزی 2 بر صفر در زمین پیکان کم انگیزه با 36 امتیاز به رده دوازدهم صعود کرد. یاوری پس از این پیروزی مهم گفت:« چند بازیکن مصدوم داشتیم و 2 بازیکن را هم جواب کردیم.

از نظر بازیکن در تنگنا بودیم اما اردویی در اصفهان داشتیم تا تیم را از تنش‌ها دور کنیم. این اردو مناسب بود و توانستیم با انگیزه زیاد بازیکنان را در دیدار امروز پیکان را شکست دهیم.» با برد شاهین، راه آهن که فردا بازی سختی در خانه سپاهان دارد به رده شانزدهم سقوط کرد. استقلال اهواز هم با شکست یک بر صفر در زمین ملوان با 28 امتیاز به انتهای جدول رفت و در آستانه حذف قرار گرفت. پس از این شکست، علی شفیع‌زاده، مالک باشگاه در ابلاغیه‌ای 30 درصد از قرارداد تمامی اعضای تیم را کسر کرد.

کد خبر 105314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز