پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه زمان چاپ ترکیه در گزارشی نوشت: رئیس جمهور برزیل و نخست وزیر ترکیه برای گفتگو با مقامات ایران درباره مسئله برنامه هسته‌ای این کشور به ایران سفر خواهند کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر، زمان نوشت: این درحالیست که آمریکا به تلاش برای تشدید تحریم‌ها بر ایران ادامه می‌دهد و ایران نیز موافقت خود را با پیشنهاد برزیل درباره مبادله اورانیوم اعلام کرده است.

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران اخیرا اعلام کرد، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل برای گفتگو در این باره به ایران سفر خواهند کرد.

هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا هم درباره پیشنهاد برزیل با محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران گفتگو کرده و احمدی نژاد نیز آمادگی ایران را برای گفتگو درباره جزئیات این پیشنهاد در تهران اعلام کرده است.

احمدی نژاد اخیرا در نیویورک با اعلام اینکه رئیس جمهور برزیل و نخست وزیر ترکیه به ایران سفر خواهند کرد، گفت: در تهران فرصت بیشتری برای گفتگو با آنان درباره موضوع برنامه هسته‌ای ایران خواهیم داشت.

زمان نوشت: گفته می‌شود اردوغان ماه جاری میلادی به ایران سفر خواهد کرد. اظهارات احمدی نژاد حاکی از آنست که سفر اردوغان به ایران احتمالا همزمان با سفر رئیس جمهور برزیل به این کشور صورت خواهد گرفت.

احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز با وزیران امور خارجه ایران و برزیل تلفنی گفتگو کرد.

زمان به نقل از منابع نزدیک به دولت ترکیه نوشت: به رغم اینکه درباره سفر اردوغان به ایران هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده است اما احتمالا این دیدار با هماهنگی ترکیه و برزیل صورت خواهد گرفت.

کد خبر 106781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز