مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از طراحی و ساخت واگن قطار شهری ملی به دست شرکت های داخلی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر هدایت امروز در جمع خبرنگاران افزود: نخستین سری این واگن ها در قطار شهری اهواز و تبریز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت 120 واگن متروی کرج به تازگی با یک شرکت خصوصی بسته شده است افزود: در دو هفته آینده برای متروی اصفهان، شیراز و تبریز قرارداد ساخت 315 واگن با شرکت قطارهای شهری بسته خواهد شد.

هدایت با بیان اینکه هم اکنون 6 سازنده واگن در کشور وجود دارد گفت: همچنین 120 واگن برای متروی اهواز و 320 واگن برای خط 3 و 4 متروی تهران نیاز است.

وی ادامه داد: هزینه خرید یک واگن حدود یک میلیون یورو است که با ساخت واگن ملی در شرکت‌های زیرمجموعه سازمان گسترش این هزینه کاهش خواهد یافت.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: ما در کشور فقط برای متروی شهری سالانه 500 واگن نیاز داریم که اخیرا شرکت مبنا نیز قصد دارد برای ساخت لوکوموتیو فعال شود.

هدایت با بیان اینکه بررسی صنعت جامع توسعه صنایع ریلی نیز از 5 ماه پیش در سازمان گسترش آغاز شده است، افزود: پیش نویس این سند آماده شده و در حال بازنگری است که تا دو ماه آینده نهایی می‌شود.

کد خبر 106692

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز