پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۷:۴۹
۰ نفر

فریبا خانی: مرا ورق بزن، مرا بخوان و با من به جهانی دیگر سفر کن.

مرا ورق بزن، مرا بخوان و بدان که تنها نیستی. بخوان سرنوشت آدم‌هایی را که چون تو بوده‌اند؛ رنج‌ها و شادی‌هایم را بخوان... بخوان تا دیگر تنها نباشی.
نمایشگاه کتاب، بیست‌و‌سومین بهار  خود را آغاز کرده است. بخش کودک و نوجوان در فضای باز نمایشگاه میزبان کودکان و نوجوانان است.

اینجا، جشن کتاب است و مثل هر سال تعداد زیادی از دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه، حضور دارند. 6هزار متر مربع فضا برای بخش کودک و نوجوان در نظر گرفته شده است. امسال 252 غرفه کودک و نوجوان در این نمایشگاه حاضرند.

به گزارش دوچرخه، محمدتقی حق‌بین، عضو کارگروه بخش کودک و نوجوان بیست‌و‌سومین نمایشگاه کتاب می‌گوید: «امسال 30هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود  که 9هزار عنوان آن چاپ اول است.»

او می‌گوید: «از ویژگی‌های این نمایشگاه حضور ناشران شهرستانی است که امسال بیش از سال‌های قبل حضور دارند.»
انتشارات مدرسه یکی از غرفه‌های  فعال این نمایشگاه است، محمدحسین محبت‌پناه، مدیر بخش ارتباطات انتشارات مدرسه می‌گوید: «امسال انتشارات مدرسه 150 عنوان کتاب تازه در نمایشگاه ارائه داده است.»

او توضیح می‌دهد:«این کتاب‌ها در حوزه‌های کودک و نوجوان با موضوعات متنوع به چاپ رسیده  است. بخش مهمی از فعالیت‌های انتشارات مدرسه ارائه کتاب‌های کمک‌آموزشی است و امسال هم عنوان‌های مختلفی داریم.»

او به کتاب «خلیج فارس» اشاره می‌کند و می‌گوید:«در نمایشگاه امسال کتاب خلیج‌فارس برای دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان ارائه شده است. این کتاب تازه  اطلاعات کاملی درباره موقعیت سیاسی و جغرافیایی و تاریخی خلیج فارس ارائه می‌دهد. این کتاب جزو کتاب‌های تکمیل محتوای درسی است.»

محبت‌پناه ادامه می‌دهد: «به مدت چهار روز این نمایشگاه مهمانان ویژه‌‌ای خواهد داشت.»
 از دیگر غرفه‌های این نمایشگاه، غرفه‌‌ نشر افق است که امسال  حدود 60 عنوان کتاب تازه ارائه داده است.  از روز شنبه 18 اردیبهشت، مهمانان ویژه‌ای در این غرفه حضور دارند تا کودکان و نوجوانان بیشتر با آنان آشنا شوند.

 کانون پرورش فکری کودکان نیز با ارائه هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارد.  امسال این انتشارات کتاب‌های صوتی ویژه کودکان و نوجوانان نابینا را عرضه کرده است.
یک کتاب جالب که شامل 66 قصه هانس کریستین اندرسن است، در نمایشگاه می‌بینیم. این کتابی است که توسط انتشارات قدیانی به چاپ رسیده است. امسال این انتشارات نیز با 33 عنوان جدید کتاب کودک و نوجوان در این نمایشگاه حضور دارد.

همچنین هر روز نشست‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب در مصلای تهران برپا شده است  و از ساعت 10 صبح تا 8 شب می توان از غرفه های آن بازدید کرد. برای رسیدن به سالن کودک و نوجوان بهتر است از در شمالی مصلای تهران در بزرگراه رسالت، نرسیده به پل سیدخندان وارد شوید.

کد خبر 106639

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز