یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت امورخارجه سوئیس گرانترین دیپلمات‌های خود را به بازنشستگی پیش از موعد وادار می‌کند.

هفته نامه سوئیسی نویه سوریشر سایتونگ گزارش داد، لحن نامه به شکلی غیرعادی رک است. در این نامه که برای 2692 کارمند وزارت امور خارجه سوئیس ارسال شده، آمده است که این وزارتخانه با "مشکل بزرگی در زمینه مسایل مالی" مواجه است و "سال سختی" را پیش روی خود دارد.

این نامه ارقام جنجالی را ذکر کرده است. در سال 2009 وزارت امور خارجه سوئیس از بودجه پرسنلی 7.5 میلیون فرانکی تخطی کرده و بدون اتخاذ تدابیر جدید این حفره مالی تا سال 2013 به 11 میلیون فرانک خواهد رسید. در این نامه وضعیت مالی به حدی حاد توصیف شده است که باید همین اکنون تدابیر ویژه برای رفع آن اتخاذ شود.

به همین خاطر دیپلمات‌ها و کارمندان کنسولی سوئیس باید به فکر بازنشستگی پیش از موعد باشند. در این نامه که تلویزیون TSR منتشر کرده، آمده است که وزارت امور خارجه سوئیس قصد دارد "امکانات بهتری را برای بازنشستگی پیش از موعد" فراهم کند.

این وزارتخانه نگاه خود را به حدود 35 نفر از 1100 عضو هیات‌های دیپلماتیک و کنسولی خود دوخته است که بین 62 تا 65 سال سن دارند. این افراد می‌توانند بدون آنکه دیگر شرایط را برای بازنشستگی داشته باشند، تقاضای بازنشستگی دهند.

در این نامه آمده است که با کسانی که احتمال بازنشستگی پیش از موعدشان فراهم تر است و تعداد بسیاری از آنها را سفیران این کشور تشکیل می‌دهند، تماس گرفته خواهد شد.

از آنجا که طبق قاعده، مسن‌ترین کارمندان گران‌ترین هم هستند، وزارت امور خارجه سوئیس امیدوار است با این شیوه از اتخاذ "تدابیر شدیدتر برای کاهش هزینه‌ها" پیشگیری کند. با این حال هنوز مشخص نشده که این تدابیر چه خواهند بود.

در این نامه همچنین بازنشستگی پیش از موعد تنها تدبیر مقابله با مشکل مالی عنوان نشده است، بلکه در این راستا دیگر نیروی جدیدی در این وزارتخانه به کار گرفته نمی‌شود

کد خبر 106435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز