شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

گروه اجتماعی ـ مینا شهنی: با اینکه بیمه‌ها موازی عمل می‌کنند اما مردم هنوز هم ناراضی‌اند.

در حال حاضر بیمه بستری در کنار بیمه پایه ایرانیان انجام می‌شود و با وجود این  مردم هنوز از خدمات بیمه در بخش درمان راضی نیستند. بیمه پایه درمان ایرانیان که بنا بوده تمام گره‌های ناگشوده بیمه را در بخش درمان دولتی بگشاید با عکس‌العمل‌های متفاوتی روبه‌رو شده و از سوی برخی مسئولین کاملا موفق ارزیابی می‌شود در حالی که گروه دیگری از مسئولین در کشور نظری کاملا مخالف داشته و این نوع بیمه را ناکارآمد دانسته‌‌اند.

سازمان بیمه خدمات درمانی به‌عنوان مجری طرح بیمه پایه درمان ایرانیان درباره تعداد افرادی که داوطلب استفاده از این نوع بیمه‌بوده‌اند اطلاعاتی منتشر نکرد تا اینکه یک نماینده مجلس در فروردین ماه امسال اعلام کرد که مردم از این نوع بیمه استقبال نکرده‌اند.

نوشیروان محسنی بندپی که عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم هست گفت که متأسفانه سازمان بیمه‌ خدمات‌درمانی سال گذشته در اجرای بیمه ایرانیان موفق نبود، ضمن اینکه مردم نیز استقبال خوبی از این بیمه نکردند.

بلافاصله پس از انتشار این اظهارنظر سرپرست دفتر برنامه‌ریزی بیمه‌های درمانی وزارت رفاه در دفاع از بیمه پایه ایرانیان گفت که پارسال 2میلیون‌نفر از مردم کشور به کسوت این بیمه درآمده‌اند که احتمالا این رقم 2میلیونی برایش کاملا قابل‌قبول بوده و نشان از موفقیت اجرای این طرح داشته است.

رضا حسین‌پور پس از اعلام این عدد تأکید کرد: اینکه برخی از نمایندگان مجلس عنوان می‌کنند مردم استقبال خوبی از بیمه ایرانیان نمی‌کنند، صحیح نیست چرا که طی سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند  و پیش‌بینی کرد تعداد افراد تحت پوشش بیمه پایه ایرانیان تا پایان امسال به 5 میلیون نفر خواهد رسید.

هر چند حسین‌پور از سازوکار جذب 3میلیون نفر در یک سال سخنی به میان نیاورد و حتی از راهکارهایی که می‌تواند به جذب یک جمعیت 3میلیونی منجر شود هم حرفی نزد ولی با قاطعیت اعلام کرد که تعداد افراد تحت پوشش به 5 میلیون نفر می‌رسد.

همانجا حسین‌پور از تلاش برای تثبیت بیمه بستری هم خبر داد و گفت که این بیمه جزء پیشنهادهای دولت در لایحه بودجه 89 نبوده و مصوبه نمایندگان مجلس است و با اجرای این طرح، فرد بیمار همزمان با ورود به بیمارستان تحت پوشش بیمه بستری روی تخت قرار می‌گیرد.

اجرای همزمان لزومی ندارد

رحمت‌الله حافظی که به تازگی سکان سازمان بیمه خدمات‌درمانی را در دست گرفته معتقد است که اجرای همزمان بیمه درمان ایرانیان و بیمه بستری لزومی ندارد.

او به فارس گفته که  اجرای همزمان بیمه ایرانیان و بستری در کشور منجر به موازی‌کاری می‌شود و در حقیقت لزومی ندارد که این دو بیمه همزمان در بیمارستان‌ها اجرایی شود.

حافظی با این توضیح که شرایط استفاده از بیمه درمان ایرانیان ساده است و افراد به راحتی می‌توانند تحت پوشش این نوع بیمه قرار بگیرند در واقع خواستار حذف بیمه بستری شده‌است؛ چرا که به اعتقاد او موازی کاری دردی را از مردم دوا نمی‌کند.

هر چند به‌نظر می‌رسد تصمیم‌گیری درباره اینکه هر دو نوع بیمه در کشور انجام بشود یا نه بحثی است که می‌بایست مسئولان با توجه به نتایج به دست آمده درباره آن تصمیم بگیرند اما اعلام نظر مخالف 2 مقام مسئول درباره یک موضوع واحد اتفاق جدیدی نیست باید منتظر ماند و دید در گذر زمان حرف کدام یک بر کرسی خواهد نشست.

کد خبر 106347

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز