جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

گروه حوادث: با دستگیری آخرین عضو فراری باند گیشه‌زن‌های پایتخت که در مدت فعالیت خود چند میلیارد تومان سرقت کرده بودند، وی به شرکت در 40 سرقت میلیونی اعتراف کرد

این متهم فقط چند روز بعد از آزادی مشروط از زندان، وارد باند گیشه زن‌ها شده و سرقت‌های خشن خود را آغاز کرد.عملیات پلیسی و قضایی برای دستگیری باند گیشه زن‌های پایتخت، از اردیبهشت ماه 87 و هنگامی که هویت یکی از اعضای این شبکه مخوف هنگام گیشه زنی از بانکی در میدان خراسان فاش شد، کلید خورد.

در جریان بازجویی از این متهم که عباس نام داشت، وی اعتراف کرد که از اعضای یک باند گیشه زنی است که در ماه‌های اخیر اموال تعداد زیادی از مشتریان بانک‌ها را در نقاط مختلف تهران سرقت کرده بودند.

مرد جوان در ادامه به ماموران گفت که سردسته این شبکه مخوف، یک سارق سابقه دار به نام اسماعیل است که گروه بزرگی از سارقان را برای سرقت‌ها سازماندهی کرده است.

با این اطلاعات،  اسماعیل و 30 دزد دیگر در عملیات ضربتی کارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران دستگیر شده و در بازجویی‌ها اعتراف کردند دلیل آشنایی آنها با یکدیگر،  اعتیادشان به کراک و شیشه بوده است.

آنها گفتند بعد از این آشنایی، وارد باند می‌شده‌اند و با راهنمایی 3سرگروه خود یعنی اسماعیل و 2متهم دیگر، در گروه‌های مختلف برای گیشه‌زنی قرار می‌گرفتند و با توجه به نقششان در سرقت،  از پول‌های مسروقه سهم دریافت می‌کرده‌اند.

گروه جدید یک فراری

هنوز مدت زیادی از دستگیری اعضای این باند نگذشته بود که اطلاعاتی در اختیار پلیس قرار گرفت که نشان می‌داد یکی از اعضای فراری باند به نام مسعود،  باند دیگری را تشکیل داده و تعدادی از اعضای فراری باند را دور هم جمع کرده تا نقشه سرقت‌های جدید را عملی کند.

اعضای این باند با شیوه‌های گیشه زنی و زورگیری، از مشتریان بانک‌ها سرقت می‌کردند و به ا ین ترتیب در مدت کوتاهی در نخستین ماه‌های سال 88سرقت‌های متعددی را در نقاط مختلف تهران رقم زدند اما وقتی کارآگاهان از طریق دوربین‌های مداربسته بانک‌ها به تصاویری از متهمان دست یافتند، 

مسعود و اعضای گروهش یکی پس از دیگری در آخرین ماه‌های سال 88 دستگیر شدند؛  این در حالی بود که در تعدادی از عملیات‌ها، اعضای این باند با حمله مسلحانه به سوی ماموران قصد فرار داشتند.

با وجود آنکه تصور می‌شد تمامی اعضای باند مسعود دستگیر شده اند، کارآگاهان پلیس با بررسی فیلم‌های ضبط‌شده در دوربین‌های مداربسته و اطلاعات دیگری که در اختیار آنها قرار گرفت، دریافتند یکی از اعضای مخوف این باند به نام علی که درتعدادی از سرقت‌ها حضور داشته،  دستگیر نشده است.

این اطلاعات بیانگر آن بود که علی از سارقان سابقه داری است که از 23 سالگی با محکومیت 15 سال حبس، راهی زندان شده اما بعد از تحمل 8 سال حبس، مدتی قبل با دستور قضایی و سپردن وثیقه به‌صورت مشروط آزاد شده است. براساس این اطلاعات، مرد تبهکار بلافاصله بعد از آزادی از زندان، به گروه مسعود پیوسته و به گیشه زنی و کیف‌قاپی روی آورده است.

آخرین بازمانده و باند جدید

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد علی بعد از دستگیری مسعود و همدستانش، باند جدیدی را تشکیل داده و باندهای سرقت‌های متعددی را در تهران هدایت می‌کند. با این اطلاعات، مخفیگاه این مرد تبهکار در شرق تهران شناسایی شد  و وی نیز به محاصره درآمد و دستگیر شد.

با دستگیری تنها بازمانده باند سارقان، وی ابتدا منکر مشارکت در سرقت‌های بانکی شد اما وقتی سایر متهمان، تمامی اطلاعات مربوط به وی را در اختیار پلیس قرار دادند او نیز لب به اعتراف گشود و گفت که در بیش از 40 فقره سرقت، کیف‌قاپی، زورگیری و گیشه‌زنی شرکت کرده است؛ به این ترتیب آخرین عضو فراری باند نیز به پایان خط رسید.

کد خبر 106278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز