جمعه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۸
۰ نفر

همشهری‌آنلان: انجمن TIPA در نشست سال 2010 خود به رسم هر سال برترین دوربین‌های عکاسی، چاپگرها و دیگر تجهیزات مرتبط با عکاسی را انتخاب کرد

به گزارش مهر، طی دو دهه گذشته دبیران 28 مجله بین‌المللی عکاسی در انجمن مطبوعاتی به نام TIPA گرد هم آمده و برای انتخاب بهترین دوربین عکاسی، بهترین تجهیزات عکاسی، چاپگرها و دیگر لوازم مرتبط رای گیری می‌کنند و منتخبین این رای‌گیری در دسته بندی‌های مختلف جایزه ویژه TIPA را دریافت می‌کنند.

این افراد دوربین‌ها و تجهیزات مرتبط با آن را از جنبه‌هایی مانند نوآوری، تکنولوژیکی، طراحی، کاربری ساده، کارایی، قیمت و درجه کارایی و کیفیت تصویرمورد بررسی قرار داده و انتخاب می‌کنند.

جلسه سال 2010 انجمن TIPA نیز مشابه هر سال برگزار شده و برندگانی به همراه داشته است. از میان این برندگان نرم افزار فتوشاپ CS5 به عنوان بهترین نرم افزار برای عکاسی و ویرایش عکس انتخاب شده و وب سایت Blurb  نیز بهترین سایت برای ارائه خدمات آرشیوی و پردازشی عکس معرفی شد.

 مفاهیم: گرافیک اطلاع‌ رسان چیست؟

دوربین کانن EOS 550D در بخش بهترین دوربین DSLR پیشرفته و دوربین کانن EOS 7D در بخش DSLR تخصصی  به عنوان بهترین انتخاب شدند. کانن همچنین در بخش چاپگرها با توانایی چاپ تصاویر بزرگ و چاپگرهای چند کاره نیز عنوان بهترین را به دست آورد.

 آشنایی با دوربین Five D mark II

در بخش بهترین دوربین کامپکت حرفه‌ای Powershot G11 کانن انتخاب شده و دوربین Exilim EX-G1 کاسیو نیز به عنوان بهترین دوربین کامپکت مقاوم برگزیده شد.

 آشنایی با دوربین Powershot G10

در بخش نوآوری‌های عکاسی، فناوری FinePix REAL 3D شرکت فوجی مقام اول را به خود اختصاص داد و در بخش خوشنام ترین دوربین عکاسی، دوربین Leica M9 انتخاب شد.

در بخش لنزهای حرفه‌ای عکاسی سرانجام شرکت نیکون به خاطر لنزهای NIKKOR 70-200 mm f/2.8G ED VR II  مقامی را به دست‌آورد و رتبه اول را از آن خود کرد. همچنین این شرکت در بخش دوربین‌های دیجیتال -SLR حرفه‌ای به خاطر دوربین D3s خود به مقام اول دست پیدا کرد.

بر اساس گزارش گیزمگ، در میان دوربین‌های تصویربرداری تخصصی نیز دوربین JVC Everio GZ-HM1 به عنوان دوربین برتر انتخاب شد.

کد خبر 106220

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز