همشهری آنلاین: مرکز ملی فرش ایران با هدف نشان دادن ارزش‌ها و ویژگی‌های این هنر- صنعت ناب که آیینه تمام ‌نمای ذوق هنری ایرانیان است، دومین دوره مسابقه عکس فرش دستباف را برگزار می‌کند.

عکاسی

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، محورهای اصلی این مسابقه عکاسی شامل موضوعاتی چون فرش و اعتقادات (نگاهی به باورها و آداب و رسوم اقوام مختلف ایرانی در ارتباط با فرش)، نقش فرش در امرار معاش عشایر و ارتباط زندگی این اقوام با فرش، فرش و نمایشگاه، فرش و روستا، فرش و اقتصاد، فرش و دکوراسیون داخلی، فرش و گردشگری، فرش و اشتغالزایی، فرش و فرایند تولید (پشم چینی، نخ ریسی، رنگرزی، ...) و فرش و حضور در زندگی (نگاهی به کاربردهای فرش) است.

بنا به این گزارش آخرین مهلت ارسال آثار 20 دی ماه 1389 تعیین شده است.

داوری و معرفی آثار راه یافته به نمایشگاه نیمه اول بهمن 1389 صورت می گیرد و گشایش نمایشگاه آثار و اهدای جوایز در اردیبهشت 1390، جزیره کیش خواهد بود.

شرکت در این مسابقه برای همه علاقه‌مندان آزاد است.عکس‌های برگزیده همزمان با نمایشگاه تخصصی - صادراتی فرش دستباف کیش اردیبهشت 1390، در این جزیره به نمایش درخواهد آمد.

ضمن اینکه پس از برگزاری نمایشگاه آثار درکیش، عکس‌ها در گالری‌های دیگری در سطح کشور و همچنین در نمایشگاه‌های فرش خارج از کشور نیز به نمایش در خواهد آمد.

بنا به این گزارش همزمان با نمایشگاه آثار در جزیره کیش، کتاب آثار برگزیده چاپ و برای عکاسانی که آثارشان پذیرفته شده است ارسال خواهد شد.

در مجموع 80 عکس برای نمایشگاه پذیرفته خواهد شد و به هر تک عکس راه‌یافته به نمایشگاه مبلغ 800 هزار ریال و به هر مجموعه عکس مبلغ 1میلیون ریال تعلق خواهد گرفت.

ناصر تقوایی، افشین شاهرودی، اسماعیـل عباسی، رضی میری، ساعد نیک ذات داوری این آثار را به عهده دارند.ضمن اینکه حسن زین العابدینی دبیر این جشنواره است.

جایزه نفر اول این رقابت لوح تقدیر، روبان ابریشمین دستباف و مبلغ 30 میلیون ریال جایزه نقدی خواهد بود.همچنین به نفر دوم لوح تقدیر، روبان ابریشمین دستباف و مبلغ 2 میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم لوح تقدیر، روبان ابریشمین دستباف و مبلغ 1 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

نفرات چهارم تا دهم، علاوه بر دریافت لوح تقدیر، مهمان مرکز ملی فرش ایران در ایام برگزاری نمایشگاه در جزیره کیش خواهند بود.

کد خبر 124250
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز