یکشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان پوچ رئیس جمهور بی‌مغز آمریکا و تهدید اتمی ایران از سوی اوباما ناشی از توهمات اوست

واحد مرکزی خبر گزارش داد، ‌آقای لاریجانی در مراسم گـرامیداشت سالـروز شکست حملـه نظامی آمـریکا در صحرای طبس افزود: ایران امروز در جـایگاهی است کـه عنصری تـأثیر گـذار در منطقه بـه شمـار می‌رود و آمریکائی‌ها در برابر قدرت نظامی ایران حقیرند.

رئیس مجلس با بیان اینکه دوران ابرقدرتی آمریکا به سرآمده است خاطرنشان کرد آمریکایی‌ها به جای اینکه اوضاع جدید را درک کنند باز به دنبال کلاهبرداری هستند.

وی تصریح کرد امروز بیداری و نشاط اقتصادی در دیگر کشورهـا شکل گرفته است به گونه‌ای که آمریکایی‌ها نمی‌توانند اظهار وجود کنند.


رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کـرد: کـاری که آمریکایی ها امروز در منطقه انجام می دهند با فریبکاری و رفتار های دروغین همراه است و نباید فریب این رفتارهـای فریبکارانه را بخوریم .

لاریجانی بااشاره به شرایط سخت دوران دفاع مقدس گفت: با تشخیص درست و اصولی مقـام رهبری دانستیم که نیروهایمان را در کجـا متمرکز کنیم و اینکه درباره مسئله هسته‌ای مقاومت می‌کنیم دستاورد بزرگی است.

وی بـه حادثه تاریخی شکست آمریکا درصحرای طبس اشاره کرد و افزود: علت اینکه آنها این عملیات پیچیـده و سخت را دنبـال می‌کـردند سرگردانی و استیصال آنهـا در پی تسخیر لانـه جاسوسی بود.

رئیس مجلس بـا بیـان اینکه تاریخِ رویارویی ما با آمریکا نسبتا طولانی است تصریح کرد حادثه طبس نقطه اوج این رویارویی است که طی آن خداوند خاک طبس را در چشمان امپریالیسم ریخت و آنها را کور کرد.

در این مراسم که با حضور جمعی از نمایندگان مجلس شـورای اسلامی، نمـاینده ولی فقیه در استان و امـام جمعه یـزد، استانـدار و مسئولان اجـرایی یزد و صدها نفر از مردم انقلابی استان بـرگزار شد شرکت کنندگان یاد و خاطره شهید محمـد منتظر قـائم تنهـا شهید واقعـه طبس و نخستین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان یزد را گرامی داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی بعد ازاین مراسم قرار است پس از دیدار با مردم طبس وسخنرانی در جمع آنان، اجرای طرح گازرسانی به شهر طبس را کلنگ زنی و از نیروگـاه حـرارتی این شهرستـان نیز بازدید کند.

کد خبر 105912

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز