یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین جلسه علنی مجلس در سال 89 با 50 دقیقه تاخیر آغاز به کار کرد

تشکیل جلسه غیر علنی پیش از شروع جلسه علنی و ارائه درس اخلاق از سوی آیت‌الله موحدی کرمانی علل اصلی تاخیر درتشکیل جلسه علنی صبح امروز مجلس بودند.

استقبال علی لاریجانی از سخت گیری در واردات

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز با عرض تبریک فرارسیدن سال نو به نمایندگان و ملت ایران با اشاره به توصیه رهبری در پرهیز از آسان‌گیری در واردات گفت: مجلس شورای اسلامی این توصیه خیرخواهانه را ارج می نهد و پیش قدم در بازنگری و ساماندهی این امر خواهد بود.

وی همچنین از همه دستگاه هایی که در ایام تعطیلات به طور شبانه روزی در خدمت مردم بودند از جمله نیروی انتظامی، بسیج، سپاه، وزارت بهداشت، هلال احمر، پلیس راه و سایر بخش های خدماتی کشور و صدا و سیما تشکر کرد.

لاریجانی افزود: از اینکه مردم عزیز در مجموع به مقررات راهنمایی و رانندگی در ایام سفرهای نوروزی توجه بیشتر نمودند و از این جهت به آرامش روانی جامعه مدد رساندند، سپاسگزاری می کنم به امید روزی که این فرهنگ قانونمداری در همه شئون جامعه امر مسلطی گردد.

رئیس مجلس در ادامه به آزادسازی دیپلمات ایرانی به گروگان گرفته شده توسط نیروهای اطلاعاتی اشاره و خاطر نشان کرد: در روزهای آغازین سال 89 عزیزان ما در وزارت اطلاعات توانستند با اقدامات شجاعانه و حرفه ای جناب آقای عطارزاده دیپلمات در بند ما در کشور پاکستان را از دست گروگانگیران نجات دهند. کار دوستان امنیتی انصافا ارزشمند و قابل تقدیر است اما انتظار ما این است که دولت پاکستان با جدیت به اینگونه مسائل در خاک خود پایان دهد و با افراد شروری که گاه در قیافه جندالشیطان ظاهر می شوند و دست به ترور می زنند و گاه به صورت گروه های گروگانگیر ظهور می یابند برخورد جدی نماید.

نماینده قم در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان ارزشمند رهبر انقلاب اسلامی به تولیدات صنعتی و سفارش بر این نکته که از آسان گیری بر واردات اعم از مصنوعات و تولیدات کشاورزی پرهیز شود، اشاره کرد و گفت: این راهبردی اساسی برای استقلال کشور است. ایشان بهبود کیفیت محصولات را امر لازمی دانستند که به طور جد از طریق مختلف باید مراقبت شود و امیدواریم وزارتخانه های ذیربط در تحقق این نظر سعی بلیغ نمایند. مجلس شورای اسلامی این توصیه خیرخواهانه را ارج می نهد و پیش قدم در بازنگری و ساماندهی این امر خواهد بود.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در آغاز سال نو پیرامون اهمیت طرح هدفمند کردن یارانه ها در مشهد، اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت طرح هدفمند کردن یارانه ها که تاثیر در اصلاح الگوی مصرف دارد، رافع دغدغه ها و خاتمه دهنده بحث های مطروحه در کشور بود.

رئیس مجلس ابراز امیدواری کرد که تاکید ایشان بر اجرای قانون به همه مسئولان کشور، به عنوان پایه اصلی حرکت دهه پیشرفت و عدالت مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: در سال گذشته بارها ایشان در مسائل مختلف همگان را به رعایت قانون توصیه نمودند و روشن است که توسعه بدون قانون امری پایدار نخواهد بود و عدالت بی قانون امری خود متناقض و بی داد خواهد بود. در همین امر نظرات معظم له در همکاری قوا با یکدیگر و مدد رسانی قوه مقننه به دولت راهگشاست و قطعا مجلس شورای اسلامی این سفارش را در مسیر اجرای قانون مد نظر قرار داده و همراهی صمیمانه با دولت خواهد داشت و در موقع خود پذیرای نظرات و استدلال های اصلاحی دولت می باشد.

کد خبر 104230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز