سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۶
۰ نفر

شانگهای: کشاورز چینی با ساخت 47 ربات از مواد قابل‌بازیافت این روزها حسابی مشهور شده است.

 این ربات‌ها که در ساخت آنها فقط از قطعات دور ریختنی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها  استفاده شده است هر کدام با حرکات ساده‌ای کارهایی مانند دم‌کردن چای یا نقاشی کردن انجام می‌دهند.

به خاطر مشهور‌شدن این کشاورز 49ساله دولت چین تصمیم گرفته است ربات‌های ساخته‌‌شده توسط او را در نمایشگاه بین المللی شانگهای در ماه می به‌نمایش بگذارد تا همگان بتوانند نتیجه کار وی را ببینند. این کشاورز چینی 20 سال برای ساخت ربات‌ها وقت
صرف کرده است.

تغییر لهجه بعد از میگرن

لندن:  سردردهای میگرنی برای بسیاری عذاب‌آور است اما میگرن برای  یک زن انگلیسی به غیر از سردرد، دردسر دیگری هم داشته است. سارا‌کلویل بعد از یک سر درد میگرنی متوجه شد که لهجه‌اش تغییر کرده و مانند یک چینی حرف می‌زند.

این تغییر لهجه او به قدری زیاد است که در وهله اول دوستان و بستگانش صدای او را پای تلفن تشخیص ندادند. پزشکان می‌گویند این زن به احتمال زیاد بر اثر حمله میگرنی دچار سندرم «لهجه خارجی» شده است که به بخشی از مغز که گفتار و شکل بیان کلمات را کنترل می‌کند صدمه وارد کرده است.

این مسئله در جهان بسیار نادر است و در کل تاریخ تاکنون فقط 60 مورد از این عارضه ثبت شده است. این خانم 35 ساله اکنون در تلاش است با تمرین، لهجه خود را پس بگیرد!

درخواست مجوز برای قتل یک قو

کمبریج:   عده‌ای از قایقران‌های انگلیسی از دولت این کشور خواسته‌اند مجوز قتل یک قو را صادر کند. قضیه از این قرار است که این قو به هر قایقرانی که نزدیک محوطه زندگی او بشود حمله می‌کند و قایقران‌ها  در چند ماه گذشته مجبور بوده‌اند  با دست و پای خونین راهی خانه شوند.

انجمن قایقران‌های کمبریج پیش از این با صادر کردن یک بیانیه از مردم خواسته بود از نزدیک شدن به این قو پرهیز کنند. این انجمن اما با ارسال نامه‌ای به ملکه انگلیس به خاطر ادامه حملات این قو خواستار صدور مجوز برای کشتن او شده است. در حالی که این قو در میان اهالی کمبریج به یک حیوان خشمگین معروف شده است اما طرفداران محیط زیست می‌گویند این حیوان فقط قصد حفاظت از جفتش را دارد.

ساخت کوچک‌ترین کاپ جام جهانی

لندن :  با نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات جام جهانی هنرنمایی‌های مرتبط با این رویداد هم هر روز بیشتر می‌شود. در آخرین مورد یک انگلیسی کوچک‌ترین مدل کاپ جام جهانی را با استفاده از طلا درست کرده است.

این  مردکاپ که 5/1 میلی‌متر ارتفاع دارد از طلا ساخته شده و گفته می‌شود هنوز متخصصان نتوانسته‌اند قیمتی برای آن در نظر بگیرند. ویلارد ویگان، سازنده این کاپ  می‌گوید به مدت 3هفته روزانه 15 ساعت برای ساخت این مدل که سر یک سوزن جای می‌گیرد وقت صرف کرده است.

به گفته او سخت‌ترین بخش ساخت این مدل  حکاکی کشورهای مختلف روی کره زمین بوده است. فقط حسرت انگلیسی‌ها  این است که نمی‌توانند این کاپ را با دو دست روی سرشان بگیرند!

کد خبر 105604

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز