شنبه ۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

لندن: ایور پاول که بسیاری او را به‌عنوان پیرترین مربی فوتبال جهان می‌دانند سرانجام در سن 93‌سالگی از دنیای ورزش خداحافظی کرد.

او  که یکی از بهترین بازیکنان دوره خود به‌حساب می‌آید در زمانی که بازیکن بود با مبلغ 17‌هزار پوند رکورد نقل‌و‌انتقال بازیکن در فوتبال انگلیس را شکست. ایورپاول در دهه 1950‌مربیگری را شروع کرد و خودش می‌گوید تاکنون 9‌هزار بازیکن فوتبال را تربیت کرده است.

او در سال 2006‌توانست نامش را در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان پیرترین مربی جهان ثبت کند. ایورپاول که شاگردانش را بهترین دوستانش می‌داند در سال 2008‌جایزه ویژه یک عمر فعالیت ورزشی را دریافت کرد.

مسدود شدن شماره تلفن‌همراه برای نحسی!

سوفیا :  یک شرکت تلفن همراه یکی از شماره‌های خود را به دلیل  مرگ همه مالکان آن طی 10‌سال گذشته مسدود کرد. اولین مالک شماره 0888888888 ‌، ولادیمیر گراشنو مدیر سابق شرکت تلفن‌همراه «موبیتل» در بلغارستان بود که در سن 48‌سالگی به‌دلیل ابتلا به سرطان در گذشت.

بعد از آن این شماره را یکی از رؤسای مافیای بلغارستان به نام کنستانتین دیمیترو  خرید که او هم در سال 2003 در سفرش به هلند به‌قتل رسید.  این شماره  بد یمن سرانجام به کنستانتین دیشلیو یک، یک کلاهبردار بین المللی واگذار شد که دشمنانش او را در مقابل یک رستوران در پایتخت بلغارستان به رگبار بستند.

با کشته‌شدن همه مالکان این خط شرکت تلفن همراه بلغارستان تصمیم گرفته است از فروش دوباره این خط رند صرف نظر کند.

ظرف آب برای رانندگی مطمئن!

هونان: یک شرکت اتوبوسرانی در چین برای اینکه از درست‌بودن رانندگی کارمندهای خود مطمئن شود روش عجیبی ابداع کرده است. مسئولان این شرکت به‌تازگی ظرف بزرگ پر از آبی را در کنار راننده‌ها آویزان کرده‌اند تا از رانندگی دقیق آنها مطمئن شوند.

مسئولان این شرکت می‌گویند راننده‌ها باید طوری رانندگی کنند که حتی یک قطره آب از این ظرف بیرون نریزد. این ظرف هر‌روز صبح از آب پر می‌شود و راننده‌ها اگر می‌خواهند جریمه نشوند باید در پایان شیفت خود آن‌را با همان مقدار آب تحویل دهند.

در تمامی اتوبوس‌های این شرکت دوربین‌های مداربسته قرار دارد که امکان تقلب در این رابطه را از بین می‌برد. برخی از مسافران به‌تازگی از ترمزهای ناگهانی راننده‌های اتوبوس‌ این شرکت انتقاد کرده بودند.

مراقبت از پدر در کلاس دانشگاه

پکن:  یک دختر وظیفه‌شناس چینی به‌خاطر اینکه بتواند همزمان با درس‌خواندن از پدر فلج‌اش نگهداری کند او را با خود به سر کلاس می‌برد. این دختر 22‌ساله که دانشجوی رشته‌مهندسی مکانیک است مسئولان دانشگاه را قانع کرده که برای نگهداری از پدرش هیچ‌راهی ‌غیر از آوردن او به دانشگاه ندارد.

جالب است بدانید که  ژو داهویی با وجود نگهداری از پدرش و کار‌کردن در یک شرکت به‌صورت ساعتی شاگرد‌اول دوره خود است. سمت چپ بدن پدر این دختر از چند‌سال پیش به‌علت سکته مغزی فلج شده و مادر خانواده هم به خاطر کهولت سن قادر به پرستاری از او نیست.  ژو داهویی در ساعات بیکاری خود در رستوران دانشگاه کار می‌کند و به همکلاسی‌هایش خوراکی و شارژ تلفن همراه می‌فروشد.

کد خبر 108518

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز