همشهری آنلاین: رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال گفت: به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال کانادا به دلایل سیاسی از قبول مسوولیت صدور روادید برای تیم ایران خودداری کرد

عباس ترابیان در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون لغو اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران در کانادا و تشریح این موضوع، اظهار کرد: ماجرا از این قرار است که یکی از ایجنت‌های فیفا به ما رجوع کرد و از ابراز علاقه فدراسیون کانادا برای انجام بازی تدارکاتی با تیم ایران خبر داد که این موضوع در فوتبال ما برای اولین‌بار رخ می‌داد. ما هم با توجه به آن که کانادا تیم خوبی داشته و حداقل در رنکینگ فیفا بالاتر از تیم ایران قرار دارد، ابراز تمایل نشان دادیم تا در تاریخ‌های چهارم و هفتم سپتامبر که زمان‌های فیفادی هست، دو بازی تدارکاتی در این کشور داشته باشیم.

وی افزود: طبق مذاکرات و توافقاتی که با کانادایی‌ها داشتیم، قرار شد در چهارم سپتامبر با تیم ملی این کشور در تورنتو بازی کرده و در قبال آن مبلغ 100هزار دلار هم دریافت کنیم؛ ضمن این که تمام هزینه‌های اقامت ما در کانادا مشتمل بر هتل، تغذیه و سایر هزینه‌ها بر عهده آنها باشد. همچنین قرار بود در هفتم سپتامبر هم دیداری را در یکی دیگر از شهرهای کانادا با تیم منتخب باشگاه‌های آمریکا داشته باشیم؛ این تیم قدرت خوبی داشته و از تیم‌های قدیمی است که سابقه بازی‌های تدارکاتی زیادی دارد.

ترابیان ادامه داد: بر این اساس قراردادی از فدراسیون کانادا برای ما ارسال شد که تقریبا تمام این موارد مورد موافقت قرار گرفته بود اما درباره صدور ویزای کانادا خیلی نامفهوم صحبت کرده بودند و گویی که فدراسیون ایران باید روادید این کشور را بگیرد. همانطور که می‌دانید در تمام دنیا مرسوم است که مسوولیت تهیه و صدور ویزا برای تیم میهمان، به عهده میزبان است. ما هم آن توافق‌نامه را امضا نکردیم و پس از اعمال تغییراتی در آن که صراحتا مسوولیت تهیه ویزا را به عهده‌ کانادا در زمان مقتضی سپرده بودیم، برایشان فرستادیم که در ادامه مکاتبات پاسخ قطعی و شفافی به ما ندادند و ما هم گفتیم اگر قرار بر صدور ویزا ندارید، پس چرا تیم ایران را دعوت کردید؟ این موضوع به همین شکل باقی ماند و ما هم احساس کردیم که این رفتار کانادایی‌ها یک حرکت سیاسی بود که از صدور ویزا برای ما سرباز زدند.

رئیس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال درباره جایگزین کردن حریفی برای روزهای فیفا دی : با اتفاقات روی داده خود به خود بازی با تیم منتخب باشگاه‌های آمریکا هم منتفی شد؛ اما فدراسیون کره جنوبی هم برای انجام بازی تدارکاتی با تیم ایران در سئول ابراز تمایل نشان داده بود که ما هم با توجه قدرتمند بودن این تیم و حضورش در جام ملت‌های آسیا نسبت به این کار ابراز علاقه کردیم. اما با توجه به سیدبندی اعلام شده از سوی AFC برای قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا، ممکن است با این تیم هم‌گروه شویم که در این صورت مسابقه تدارکاتی با آنها لغو خواهد شد؛ لذا منتظر قرعه‌کشی این رقابت‌ها در 23 آوریل (جمعه) هستیم تا در صورت برخورد نکردن با کره‌ای‌ها، سفر تدارکاتی یادشده را عملی کنیم. در شرایطی که این برنامه اجرایی شود در چهارم سپتامبر با تیم ملی کره و هفتم سپتامبر با تیم دیگری بازی خواهیم کرد که هنوز مشخص نیست.

ترابیان همچنین درباره سفر تدارکاتی تیم ملی در تابستان به اروپا، نیزگفت: کشوری که قرار است قطعا در آن اردو داشته باشیم اتریش است اما حریفان تدارکاتی اما در این اردو که مشتمل بر دو بازی خواهد بود، هنوز به طور قطعی مشخص نیست. به دلیل مشکلات مختلف هنوز نتوانستیم به اتریش سفر کنیم، این موضوع را شخصا پی‌گیری می‌کنم، با حضور در این کشور و مذاکره با مسئولان تیم‌های مختلف، بزودی حریفان تیم ملی را نهایی کرده و اعلام خواهم کرد.

وی درباره اردوهای تدارکاتی تیم‌های ملی امید و جوانان نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر همان برنامه‌های قبلی در نظر گرفته شده برای این تیم‌ها به قوت خود باقیست که طبق آن تیم امید چهار بازی تدارکاتی در دو اردو را برگزار می‌کند که دو بازی با تیم لهستان و دو مسابقه هم در تورنمنت ویتنام خواهد بود. همچنین جدا از چهار بازی درنظر گرفته شده برای تیم جوانان، هنوز اردوی دیگری را برای این تیم ترتیب ندادیم.

کد خبر 105469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز