همشهری آنلاین: رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص وضعیت سرمربی تیم ملی امید، سهمیه باشگاه‌های ایران در قهرمانی باشگا‌های آسیا، دستیار قطبی و فوتسال توضیحاتی ارائه کرد

رئیس فدراسیون فوتبال در گفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار داشت: نظر AFC اختصاص چهار سهمیه برای باشگاه‌های فوتبال ایران است اما تصمیم نهایی را باید کمیته لیگ حرفه‌ای کنفدراسیون و با توجه به پیشرفت کشورها بگیرد.

علی کفاشیان درباره عملکرد تیم‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت: قطعا عملکرد بهتری نسبت به سال گذشته داشتیم. با توجه به اینکه لیگ قوی و خوبی داریم این انتظار می‌رفت که چنین نتایجی کسب شود، با این حال باید به لحاظ فنی خودمان را قوی‌تر کنیم و به سمت استانداردهای بالا حرکت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید کنفدراسیون آسیا بار دیگر چهار سهمیه را به فوتبال ایران بدهد گفت: نظر کنفدراسیون برروی فوتبال ایران بسیار مثبت است. بدون شک نسبت به آخرین حضور نمایندگان کنفدراسیون در ایران فوتبال باشگاه‌های ایران پیشرفت‌هایی داشته و نقاط ضعفی که در گذشته وجود داشته با پیشنهادهای نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا به نقطه قوت تبدیل شده است. البته در جلسه ‌اخیری که با این نمایندگان داشتیم به آنها گفتم که اگر نقطه ضعفی را می‌بینند اطلاع دهند، تا ما آنها را برطرف کنیم. مطمئن هستم که نظر این نمایندگان روی فوتبال ایران بسیار مثبت است و می‌خواهند حداکثر سهمیه را به فوتبال ایران بدهند. البته تصمیم نهایی را باید کمیته لیگ حرفه‌ای آسیا بگیرد و قطعا پیشرفت دیگر کشورها هم در دادن تعداد سهمیه بسیار مهم خواهد بود.

حادثه اصفهان

کفاشیان در پاسخ به این سوال که پس از رفتار ناظر اردنی در بازی ذوب آهن ایران و الاتحاد عربستان در پایین کشیدن بنر خلیج فارس آیا شما تنها به نوشتن نامه به کنفدراسیون فوتبال آسیا اکتفا کردید گفت: به غیر از این که نامه داده‌ایم در جلسات بعدی باردیگر از خلیج فارس دفاع خواهیم کرد. چندی پیش هم تمامی مدارک و مستندات تاریخی درباره خلیج فارس را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ارسال کردیم. خلیج فارس یک واقعیت است و کسانی که به دروغ بر روی خلیج فارس اسمی دیگر می‌گذارند اشتباه می‌کنند.

فوتسال نمی‌تواند فدارسیون داشته باشد

وی درباره جلسه یکشنبه خود با سعیدلو و تاکید رئیس سازمان تربیت بدنی بر تشکیل فدراسیون فوتسال گفت: به سعیدلو هم گفتم که یکی از نگرانی‌های ما این است که فوتسال زیرسایه فوتبال گم نشود. به همین خاطر فدراسیون فوتبال تشکیلات فوتسال و فوتبال ساحلی را از هم جدا کرد و همچنین سازمان لیگ فوتسال را تشکیل دادیم. کمیته فوتسال هم اکنون به طور مستقل اداره می‌شود و حتی در فکر این هستیم که مکان مستقلی را هم برای فوتسال در نظر بگیریم. سال گذشته یک و نیم میلیارد تومان برای فوتسال هزینه کردیم که این رقم از بودجه بسیاری از فدراسیون‌های مهم هم بیشتر است. با این حال با توجه به اینکه فوتسال زیرنظر فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا اداره می‌شود نمی‌توانیم برخلاف این قاعده حرکت کنیم و فدراسیون جداگانه فوتسال تشکیل دهیم. ضمن این که این کار در هیچ کجای دنیا تا به حال صورت نگرفته است.

پیروانی و تیم فوتبال امید

رئیس فدراسیون فوتبال درباره وضعیت نامشخص تیم امید و صحبت‌های ضدونقیضی که پیرامون غلامحسین پیروانی مطرح می‌شود گفت: هیات رئیسه فدراسیون فوتبال می‌گوید پیروانی باید به تیم امید بازگردد. ما هم این مسئله را می‌پذیریم اما فدراسیون برای خودش شرایطی دارد که پیروانی تا به حال این شرایط را قبول نکرده است. باید مذاکرات انجام شود تا وضعیت مشخص شود. کمیته ملی المپیک هم موافق بازگشت پیروانی نیست.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که کمیته ملی المپیک اعلام کرده عواقب کسب هر نتیجه‌ای در بازیهای آسیایی متوجه فدراسیون فوتبال خواهد بود گفت: ما مسوولیت کار را می‌پذیریم اما کمیته ملی المپیک هم حمایت مالی‌شان را انجام دهد، آنها ناظر دارند اگر بخواهیم دوباره پیروانی را بدون گرفتن نظر مثبت کمیته ملی المپیک برگردانیم ممکن است کمیته ملی المپیک مجددا نظرات دیگری را مطرح کند.

وی درباره شرط پیروانی که گفته حاضر است تنها قراردادش را تا پایان المپیک لندن تمدید کند و نه تا بازی‌های‌ آسیایی گفت: کار ما دو مرحله دارد؛ یکی بازی‌های آسیایی و یکی بازی‌های المپیک. اگر نتوانیم در بازی‌های آسیایی نتیجه بگیریم طبیعی است که کار برای کادر فنی گذشته سخت می‌شود و این به نفع خود آنها هم نیست.

استقلالی‌ها در تیم ملی

کفاشیان درباره احتمال حضور علیرضا منصوریان در ترکیب تیم ملی و این انتقاد که با حضور احتمالی منصوریان اکثر کادر فنی تیم ملی از پیشکسوتان استقلال تشکیل خواهد شد، گفت: منصوریان یکی از پیشنهادهای قطبی است، اما اینکه با آمدن او وزن استقلالی‌های تیم ملی زیاد می‌شود حرف درستی نیست. تیم ملی متعلق به ایران است و نباید تیم ملی را اینطور ببینیم. همه ما ایرانی هستیم و می‌خواهیم برای تیم ملی تلاش کنیم.

حجاب دختران ایرانی

وی درباره موافقت فیفا با حجاب بانوان ایرانی گفت: به نظرم این یکی از کارهای بسیار بزرگ فدراسیون فوتبال بود. ما پیشنهادمان را برای حضور بانوان محجبه در مسابقات جهانی از طریق بن‌همام در هیات رئیسه فیفا مطرح کردیم که پاسخ فیفا منفی بود. پس از این درخواست جلسه با بلاتر را مطرح کردیم. با ما تماس گرفتند و گفتند فردای چنین روزی شما با بلاتر جلسه خواهید داشت. خیلی سریع خودمان را به سوئیس رساندیم و در جلسه با بلاتر در مورد فعالیت زنان و عملکردمان در فوتبال زنان توضیحاتی ارائه کردیم. به رئیس فیفا گفتیم که منع فعالیت زنان با حجاب جلوگیری از توسعه فوتبال است. با توجه به دلایلی که گفتیم فیفا اعلام کرد پس از بررسی نتیجه را اعلام خواهد کرد و پس از آن خیلی سریع اعلام کردند زنان محجبه می‌توانند در مسابقات شرکت کنند. در حال حاضر هم به همراهی تولیدکننده‌های داخلی در حال طراحی لباس ویژه فوتبال زنان هستیم. فکر می‌کنم این موفقیت بسیار بزرگی برای کشورهای مسلمان است تا بتوانند فوتبال زنانشان را در دنیا مطرح کنند.

شکایت برانکو

کفاشیان از صدور حکم دادگاه عالی ورزش درباره پرونده شکایت برانکو ایوانکوویچ خبر داد و گفت: CAS فدراسیون فوتبال را به پرداخت 400 هزار دلار محکوم کرده که ما به دنبال راهی هستیم تا این حکم تغییر کند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که کمیته انضباطی اعلام کرده برای صدور حکم شکایت دایی ازفدراسیون منتظر نظر شماست گفت: ما یکسری از مدارک و مستندات خود را به کمیته انضباطی دادیم تا این کمیته درباره این پرونده تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 106557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز