گروه سیاسی: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیامی به مناسبت فرارسیدن روز ارتش و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی تاکید کرد:

امروز ارتشیان غیور، این افتخار را دارند که قوی‌تر از سنوات گذشته در راستای حفظ تمامیت ارضی و حراست از حدود و ثغور میهن اسلامی، امنیت همه‌جانبه سرزمین عزیزمان را در مقابله با تهدیدهای زمینی، هوایی و دریایی تضمین کنند.

در بخشی از پیام امیر سرلشگر عطاءالله صالحی که صبح روز چهارشنبه در مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه نیروی زمینی ارتش قرائت شد آمده است: 29 فروردین ماه، روز ارتش و بزرگداشت حماسه آفرینی‌های غیورمردان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادآور دلاورمردی و رشادت سلحشورانی است که در سایه حمایت‌های بی‌دریغ حضرت امام(ره) با بذل جان و تقدیم هزاران شهید، نقش اساسی در پیروزی، شکل‌گیری و مهندسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند.

در ادامه پیام فرمانده کل ارتش آمده است: بی‌تردید نقش ارزنده و پرافتخار کارکنان ولایتمدار ارتش در حفظ و ارتقای نظام مقدس‌مان در پرتو رهبری‌های خردمندانه فرماندهی کل قوا و ایمان عمیق به ارزش‌های دینی و معنوی از چنان استحکامی برخوردار شده است که هرگونه توطئه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان داخلی و خارجی همچون گذشته بی‌حاصل خواهد ماند و حریم مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردهای گرانبهای آن از تجاوز اهریمنان مصون خواهد بود.

صالحی در پایان پیام خود با تبریک فرارسیدن 29 فروردین‌ماه برای تمامی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران آرزوی موفقیت روزافزون کرده است.

پرچمداران صلح

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به صلح‌طلب‌ بودن دین اسلام و فرهنگ ایرانی گفت: بر ملت‌های آزاده پوشیده نیست که امروز چند کشور معلوم‌‌الحال نه تنها ما را به دروغگویی متهم می‌کنند بلکه اقدامات غیرانسانی خود را به نام ما به جامعه جهانی ارائه می‌کنند و پیشرفت‌های علمی ایران را مبالغه‌آمیز دانسته و آنها را تهدیدی برای دیگران می‌دانند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان ‌ در دیدار جمعی از وابستگان نظامی کشورهای خارجی حاضر در ایران، با تبریک روز« 29 فروردین‌، روز ارتش و نیروی زمینی» ادامه داد: آنان از دیدن حقایق روشنی همچون حضور ده‌ها میلیون ایرانی وطن‌دوست و طرفدار نظام اسلامی و ولایت در راهپیمایی نهم دی و در جشن 22 بهمن امسال ابا دارند و آشکارا تروریست‌های آدمکش را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهند و ما را به حمایت از تروریست‌های دست پرورده خود متهم می‌کنند.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی ایران با بهره‌ گرفتن از تمامی ابزارها و فناوری‌های نو از جمله رسانه‌های مختلف و استفاده از ثروت‌های غارت شده دیگر ملل و فشار مالیاتی مضاعف بر مردم خود ما را تحت سنگین‌ترین عملیات‌های روانی قرار داده‌اند، لیکن فرهنگ ناب اسلام که آمیخته با روح صلح‌طلبی و نوعدوستی ما شده است، ما را از هرگونه تجاوز منع و ملزم به پرچمداری صلح در بین همنوعان می‌کند؛ بنابراین اطمینان می‌دهم که توان نظامی و قابلیت‌های دفاعی و امنیتی ما در راه تجاوز علیه هیچ کشوری به کار گرفته نخواهد شد.

خدای صحرای طبس زنده است

رئیس‌ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز تاکید کرد: پیام ما امروز به آمریکا این است که خدای صحرای طبس هنوز زنده است و هیچ‌گاه نمی‌میرد و البته چنین خدای قوی و قهاری همواره در کمین مستکبران عالم بوده و بنابراین در به شکست کشانیدن دوباره آنها تردیدی ندارد. سردار محمد باقر‌زاده صبح دیروز در نشستی خبری گفت: اگر کسی دستاوردهای دفاع مقدس را زیر سؤال ببرد،  ملت ایران را زیر سؤال برده است.

وی در تشریح برنامه‌های مراسم 5 اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در طبس اظهار داشت: تاکنون بخشی از وسایل نقلیه از جمله اتوبوس به گروگان گرفته شده از سوی آمریکایی‌ها آماده بازگرداندن به محل شده‌اند، هلی‌کوپترهای آن حادثه نیز به طبس منتقل می‌شود تا در روز مراسم در محل آن واقعه آماده شود.

وی افزود: در سی‌امین سالگرد شکست آمریکا در طبس مراسمی با حضور مسئولان و مقامات لشکری و کشوری با سخنرانی یکی از شخصیت‌های کشور در محل مسجد شکر در طبس برگزار می‌شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: اگر دیروز شن‌های طبس مامور بودند امروز هزاران هزار انسان آزاده در دنیا آمادگی دارند طوفانی برپا کنند که به‌مراتب قوی‌تر و مرگبارتر از طوفان طبس است.

کد خبر 105154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز