گروه سیاسی: رسانه‌های عربی منطقه موضوع به‌آب‌انداختن نخستین ناوشکن تولید نیروهای بومی ایران را به‌صورت گسترده پوشش دادند.

تقریبا تمامی رسانه‌های مطرح منطقه با پوشش این خبر به بررسی و تشریح توانمندی‌های این ناوشکن ایرانی که ساخت آن به دست نیروهای داخلی بی‌سابقه بوده است، پرداختند.

روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق‌الاوسط با اعلام این خبر تصریح کرد که این ناوشکن نخستین ناوشکن ایرانی است که می‌تواند موشک‌های دوربرد را شلیک کند. این روزنامه تاکید کرد که ناوشکن ایرانی جماران مجهز به اژدرافکن و توپ ‌است و قابلیت حمل بالگرد را نیز دارد.

روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نیز این خبر را به نقل از تلویزیون ایران نقل و تاکید کرد که ایران نخستین ناوشکن ساخت داخل را در خلیج‌فارس به آب انداخت. این روزنامه نیز مانند الشرق‌الاوسط در عین حال سعی کرد تا با نقل قول برخی کشورهای اروپایی در متهم‌کردن ایران در مورد برنامه هسته‌ای، این خبر را تحت‌تأثیر قرار دهد.

روزنامه الحیات چاپ لندن نیز در بخش کوتاهی از گزارش خود درباره برنامه هسته‌ای ایران و اظهارات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین واکنش کشورهای مختلف درمورد برنامه هسته‌ای ایران، خبر به‌آب‌انداختن نخستین ناوشکن ایرانی در خلیج‌فارس را منتشر کرد.

روزنامه مصری الیوم السابع در گزارشی نسبتا کامل به نقل از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های کشور ابعاد مختلفی از کارکردها و توانمندی‌های این ناوشکن را تشریح کرد. روزنامه البلد لبنان نیز با اشاره به تولید ناوشکن جماران نوشت که عمر تجهیزات عظیم دریایی ایران به زمان پیش از انقلاب بر می‌گردد که از آمریکا به این کشور انتقال داده شده است.

روزنامه الزمان عراق نیز خبر راه‌اندازی این دستاورد بزرگ نیروهای دریایی کشورمان را منتشر کرد.پایگاه خبری المنار با اعلام این خبر تاکید کرد که ایران با ساخت این ناوشکن به جمع کشورهای محدودی پیوست که توانایی ساخت و تولید ناوشکن‌‌ها را دارند. این پایگاه خبری در گزارش کاملی به تشریح فرمایشات مقام معظم رهبری در مراسم به‌آب‌انداختن ناوشکن جماران پرداخت.

ناوشکن جماران به‌عنوان بزرگ‌ترین دستاورد دفاعی کشور که توسط متخصصان نیروی دریایی ارتش و صنایع دفاعی کشورمان ساخته شده است، صبح جمعه با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در خلیج‌فارس به آب انداخته شد.

تبریک وزیر دفاع

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به محضر فرمانده کل قوا ضمن تبریک ساخت ناوشکن جماران به ایشان، ابراز امیدواری کرد با ساخت ناوشکن‌های جدید زنجیره شناور‌های مورد نیاز نیروهای مسلح مستحکم شود.

کد خبر 101955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز