همشهری آنلاین: وزیر نفت گفت ایران رابطه خوبی با هند و چین دارد و این دو کشور خرید نفت از ایران را تحریم نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، مسعود میرکاظمی در حاشیه جلسه دولت با بیان این‌که 31 سال است که با این بدسلیقگی‌ها مقابله می‌کنیم، گفت: مشکلی وجود ندارد. در آینده نزدیک صادر کننده تمام فرآورده‌های نفت و گاز خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود خرید نفت ایران توسط چین و هند کاهش پیدا کرده و آنها قصد ندارند که دیگر از ایران نفت بخرند،‌ گفت: این طور نیست. البته باید توجه داشت وقتی رکود اقتصادی رخ می‌دهد، به طور طبیعی تقاضا برای نفت خام و فرآورده‌های آن کاهش پیدا می‌کند.

او همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود چین تحت فشار آمریکا قصد دارد نفت خود را از عربستان تامین کند نه از ایران، گفت: این موضوع صحت ندارد. ما رابطه‌ خوبی با چین داریم و مصرف آنها از نفت ایران مثل سابق ادامه دارد.

در این خصوص به ‌تازگی پایگاه خبری گلف دیلی نیوز در گزارشی نوشته بود که شرکت ریلاینس هند اعلام کرده است که احتمالا قرارداد خود را برای واردات نفت‌خام از ایران تمدید نخواهد کرد.

همچنین این پایگاه اطلاع رسانی مدعی شده بود که بزرگ‌ترین پالایشگر بخش خصوصی هند در دو ماه گذشته نفت‌خام ایران را نخریده و در سال گذشته نیز میزان خرید نفت از ایران روندی نزولی داشته‌ است.

کد خبر 105121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز