سه‌شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۲
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: بیش ازچند روز از انتشار اخبار پی‌در‌پی مبنی بر فروش آی‌پد جدید اپل در آمریکا و استقبال گسترده کاربران آمریکایی نسبت به آن نمی‌گذرد

که بر مبنای اخبار جدید انتشار یافته این دستگاه جدید دچار مشکلاتی شده و بر مبنای آن موقعیتش لطمه دیده است.

پیش‌تر گزارش‌هایی بر این مبنا انتشار یافته بود که آی‌پد اپل همه را غافلگیر کرد. حتی اخبار اکثر سایت‌ها حکایت از آن داشت که اپل در روز اول در آمریکا 300 هزار از این دستگاه را فروخته است.

اما مدت زیادی از انتشار این گزارش‌ها و خبرهای مثبت درباره تبلت اپل نگذشته بود که برخی از دارندگان این دستگاه با مراجعه به اجتماعات آنلاین این شرکت از نبود امواج وای‌فای یا ضعیف بودن آن گلایه کردند. اپل هنوز در مورد این شکایات اظهارنظری نکرده است.

آی‌پد تنها از طریق وای‌فای می‌تواند به اینترنت متصل شود. کارشناسان رایانه هشدار داده‌اند که آی‌پد بدون دسترسی به اینترنت خراب است. پیش از آنکه آی‌پد دچار مشکل شود شرکت اپل این دستگاه جدید کتابخوان را دارای امکانات ویژه معرفی کرده بود.

به گفته برخی، این مشکل ممکن است مربوط به آنتن وای‌فای ضعیف باشد که در پشت لوگوی موجود در پشت آی‌پد قرار گرفته است. اپل، آی‌پد را به‌عنوان رایانه قابل حمل سبک وزن نوآورانه‌ای توصیف کرده که ترکیبی از بهترین امکانات یک تلفن هوشمند و یک لپ‌تاپ است. 

آی‌پد در یک کلام دستگاه فوق‌العاده‌ای برای تماشای تصاویر HD است، همچنین از این دستگاه دارای فناوری نوین می‌توان در خواندن کتاب الکترونیکی روی صفحه نمایش آن زیر نور آفتاب استفاده کرد که از این نظر دست کمی از مطالعه یک کتاب چاپی ندارد. این دستگاه را که مثل یک آیفون - فقط در ابعاد  بزرگ - به‌نظر می‌رسد می‌توان برای تماشای فیلم، بازی‌های کامپیوتری و گردش در شبکه اینترنت مورد استفاده قرار داد.

شرکت اپل با بستن قراردادی با شرکت‌های نشر پنگوئن، مک میلان و هارپر کالینز اجازه پیاده‌سازی‌ مستقیم کتاب‌های الکترونیکی از طریق فروشگاه آی‌بوک را می‌دهد.

کد خبر 105030

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز