چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: دسترسی به اینترنت در تمام دنیا از 3 طریق فیبر نوری، تلفن معمولی و خطوط ماهواره‌ای امکانپذیر است

با وجود این به‌دلیل گران بودن شیوه دسترسی ماهواره‌ای، این شیوه تنها برای سازمان‌ها و شرکت‌های تجاری مقرون به صرفه بوده است و عمده مردم از خدمات‌دهندگان معمولی و از کانال فیبرنوری یا خطوط تلفن و یا با تکنولوژی‌هایی مانند وایمکس به اینترنت متصل می‌شوند.

حالا برای نخستین بار یک شرکت بزرگ ماهواره‌ای اروپا قصد دارد تا پایان سال‌جاری میلادی یعنی تا کمتر از 8‌ماه دیگر نخستین ماهواره ارائه‌دهنده پهنای باند به شهروندان را به فضا پرتاب کند.

پرتاب این ماهواره مخابراتی برای نخستین بار امکان عرضهت حداکثر با سرعت 10 مگابیت برثانیه را برای تمام کشورهای اروپایی فراهم می‌ک اینترنند. به گزارش مهر، آژانس یوتل ست که در سال 1990 در پاریس تاسیس شد این ماهواره مخابراتی را که کا- ست نام دارد تا پایان سال 2010 در مدار قرار می‌دهد. به این ترتیب از سال آینده تمام شهروندان اروپایی می‌توانند از خدمات این ماهواره در دریافت اینترنت حداکثر با سرعت 10 مگابیت برثانیه بهره‌مند شوند.

وزارتخانه‌های پست و مخابرات کشورهای اروپایی، این سازمان را با هدف توسعه فرستنده‌های ماهواره‌ای راه‌اندازی کردند. پس از گذشت 8 سال مدیرکل این سازمان آن را به یک انجمن تجاری تغییر داد و به این ترتیب این سازمان به یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای ماهواره‌ای اروپا و پس از اینتل ست و سس- آسترا به سومین اپراتور بزرگ ماهواره‌ای دنیا تبدیل شد.

این شرکت در حال حاضر 26 ماهواره در مدار دارد که سرویس‌های تلفن‌های ثابت و موبایل را ارائه کرده و 3هزار و 400 کانال تلویزیونی و هزار و 100 ایستگاه رادیویی را ارسال می‌کند. اکنون این شرکت قصد دارد نخستین ماهواره در دنیا با امکان ارائه خدمات پهنای باند را پرتاب کند. این درحالی است که اپراتورهای آمریکایی از سال 2011 ماهواره مشابهی را در مدار قرار می‌دهند.

کارشناسان این شرکت اروپایی در این خصوص اظهار داشتند: کلید رشد همواره نوآوری در فناوری بوده است به‌طوری که ما آماده‌ایم از ابتدای سال آینده از طریق ماهواره کا- ست نخستین خدمات پهنای باند پرسرعت ماهواره‌ای را ارائه دهیم.

براساس گزارش آنسا، در مرحله دوم تکامل این سری جدید از ماهواره‌ها، کاربران می‌توانند از مزایای دریافت اینترنت با سرعت 20 مگابیت برثانیه و سرویس‌های تلویزیونی سه بعدی بهره‌مند شوند.

کد خبر 106746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز