همشهری آنلاین:دیتا سنتر ملی که قرار است تمامی دیتاهای موجود در کشور را ذخیره کرده و میزبانی تمامی سایتهای داخلی را نیز به عهده گیرد با مشارکت شرکت ایزایران و ارتباطات زیر ساخت تا 9 ماه آینده عملیاتی می شود

دیتا سنتر ملی که قرار است تمامی دیتاهای موجود در کشور را ذخیره کرده و میزبانی تمامی سایتهای داخلی را نیز به عهده گیرد با مشارکت شرکت ایزایران و ارتباطات زیر ساخت تا 9 ماه آینده عملیاتی می شود.
 
به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مقدس عضو هیئت مدیره شرکت آریا همراه سامانه از همکاری شرکت ایزایران (یکی از سهامداران آریا همراه سامانه) و شرکت ارتباطات زیرساخت برای راه اندازی دیتا سنتر ملی خبر داد.

وی با بیان اینکه پروژه دیتا سنتر ملی به عنوان یک پشتیبان گیری (بک آپ) برای حفاظت از اطلاعات و داده های موجود در کشور عملیاتی خواهد شد ادامه داد: با این پروژه ملی در مواقع بحرانی یک مرکزیت خارج از مراکز اجرایی وجود خواهد داشت و دیتاها از بین نمی رود.

وی با تاکید بر اینکه فاز اول پروژه دیتا سنتر ملی با 30 میلیارد تومان اعتبار در حال اتمام است خاطرنشان کرد: این پروژه تا 9 ماه آینده به اتمام رسیده و عملیاتی خواهد شد.

راه اندازی دیتاسنترهای استانی

مقدس همچنین از راه اندازی مراکز داده استانی خبر داد و گفت: هر یک از استانداریها به طور جداگانه نسبت به راه اندازی دیتا سنتر اقدام کرده اند که این پروژه در 10 طرح دولت الکترونیک جای می گیرد.

عضو هیئت مدیره آریا همراه سامانه در مورد پروژه دیتاسنترهای استانی گفت: هر یک از استانها برای راه اندازی دیتاسنتر مناقصه برگزار کرده و در برخی از کلانشهرها نیز این پروژه به مرحله اجرا درآمده است.

رئیس سابق هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه شرکت ایران برنا به عنوان مشاور و پیمانکار در این پروژه ها فعال است افزود: در طرح دیتا سنتر استانی هر یک از استانها با ایجاد یک سرور مرکزی، تمامی داده ها و ا طلاعات را به مرکزیت انتقال می دهند.

با آغاز به کار دیتا سنتر ملی، میزبانی استفاده از اینترنت را شرکت ارتباطات زیرساخت انجام خواهد داد و دیگر نیازی نخواهد بود کاربران برای استفاده از آن به سایت خارج از کشور وصل شوند و متقاضیان می‌توانند از طریق دیتاسنتر ملی اطلاعات را دریافت کنند.

شرکت آریا همراه سامانه از کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ایزایران وابسته به صاایران، شرکت مهندسی ایران برنا وابسته به بنیاد مستضعفان و شرکت پتسا است.
 

کد خبر 108749

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز