همشهری‌آنلاین: رسانه‌های دولتی «اندونزی» اعلام کرد: اولین کنفرانس بین‌المللی اسلامی تغییرات جوی با حضور نمایندگانی از 30 کشور جهان در اندونزی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دپارتمان محیط زیست اندونزی در گزارشی اعلام کرد که اولین کنفرانس بین‌المللی اسلامی تغییرات جوی در شهر بوگور در غرب جاوه در این کشور و با حضور 150 نفر از 30 کشور مسلمان برگزار شد.

در این کنفرانس دانشمند‌ان، علما و فقها و گروهایی از فعالان سبز شرکت داشتند.

همچنین افرادی از کشورهایی همچون امارات متحده عربی، مصر، برونئی، مالزی، عربستان‌سعودی، کویت، اندونزی، انگلستان، هندوستان و آفریقا نیز در این کنفرانس حضور یافتند تا موانعی را که باعث بروز تغییرات جوی و گرم شدن کره زمین شده، مورد بحث و بررسی قرار دهند.

این سازمان که توسط انجمن مسلمانان برای عمل به برنامه مقابله تغییرات جوی ـ MACCA ـ بر پا شده است، در اصل تصمیم دارد مسلمانان سراسر جهان را برای حفاظت از محیط‌زیست و اجرای چارچوبی به منظور مقابله با تغییرات جوی ترغیب کند.

به همین منظور، این نهاد یک برنامه هفت ساله را برای دستیابی به این هدف در نظر گرفته است که این برنامه اوایل سال 2009 میلادی در استانبول در ترکیه مورد موافقت شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود.

همچنین شهر بوگور اعلام کرد که قصد دارد اولین منطقه‌ای باشد که برنامه شهر سبز را عملی کرده و به این ترتیب مدلی برای دیگر شهرهای اسلامی در سراسر جهان باشد.

البته در این کنفرانس این موضوع هم مطرح شد که تمامی شهرهای کشورهای اسلامی در سراسر جهان باید با تبعیت از بین برنامه و چارچوب از لحاظ اقتصادی، محیط زیست و اجتماعی به رشد و شکوفایی دست یابند.

این کنفرانس که 9 و 10 آوریل سال جاری 20 و 21 فروردین برگزار شده، توسط نمادهای دولتی اندونزی نظیر وزارت محیط زیست، وزارت جنگل‌بانی، دپارتمان امور اعتقادی و شورای ملی تغییرات جوی این کشور حمایت می‌شد و نهادهای دیگری مانند گروه حفاظت از گونه‌های زیستی جانوری و تنوع زیستی و کنوانسیون بین‌المللی حفاظت از حیات‌وحش اندونزی هم از دیگر حمایت‌کنندگان این کنفرانس منحصر به فرد محسوب می‌شوند. [تـأثیر تغییرات آب و هوایی بر روی حیات‌وحش

جاتنا سوپریاتنا ـ نماینده محلی کنوانسیون بین‌المللی حفاظت از گونه‌های زیستی جانوری اندونزی ـ نیز خاطر نشان کرد: ما باید کودکان، دانش‌آموزان و طبقات مختلف جامعه مسلمان را با معایب و مضرات تغییرات جوی و افزایش‌ دمای هوا آشنا کنیم. تمامی نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی در تمام ملل مسلمان نسبت به رویداد گرم شدن زمین مسوول هستند. [فعالیت‌های بشری در تغییرات جوی]

 یخچال‌های چین به سرعت ذوب می‌شوند

آشنایی با سازمان هواشناسی جهانی

کد خبر 104929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز