همشهری آنلاین: مذاکرات بین المللی در مورد آب و هوا روز جمعه در بانکوک (پایتخت تایلند) در مورد دستور کار اجلاس دوربان که قرار است اواخر سال دو هزار و دوازده برگزار شود به بن بست رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بانکوک، یک مذاکره کننده اروپایی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد چیزی به پایان این مذاکرات باقی نمانده است اما ما هنوز هیچ تصمیمی نگرفته‌ایم و این نشانه خوبی نیست.

پس از توافقی که چهار ماه پیش در کانکن مکزیک به دست آمد و شرایطی را فراهم کرد تا روند مذاکراتی که پس از کنفرانس بی نتیجه کپنهاک (اواخر سال 2009) عمیقا بی اعتبار شده بود، دوباره از سر گرفته شود، این نخستین مذاکرات درباره مبارزه با تغییرات آب و هوایی است.

هیئت‌های بیش از صد و نود کشور از روز سه‌شنبه که این مذاکرات آغاز شد درباره دستور کار اجلاس دوربان یعنی فهرست موضوعاتی که باید در کنفرانس بزرگ سالانه سازمان ملل در باره تغییرات آب و هوایی در باه آنها صحبت شود، گفتگو کردند.

more  آشنایی با هیئت بین‌دولتی تغییرات اقلیمی (IPCC)

آخرین نشست آنان نیمه شب پنجشنبه (18 فرودین) بی‌نتیجه پایان یافت.

اختلافات بیشتر بر سر سهم اختصاص داده شده به اجرای توافقنامه کانکن و مسائلی بود که در مکزیک حل و فصل نشد مثل سطح انتشار گاز دی اکسید کربن. بحث‌ها در این خصوص به ویژه آمریکا را با بخشی از کشورهای در حال توسعه مانند بولیوی رو در روی یکدیگر قرار داد.

اجلاس سران سازمان ملل درباره تغییرات آب و هوایی قرار است اواخر نوامبر و اوایل دسامبر در دوربان آفریقای جنوبی برگزار شود.

more  آشنایی با مضامین تخصصی آب و هوا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

برچسب‌ها

۱۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۵