یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

آنقدر در مذمت آشنایی‌های اینترنتی گفتیم و نوشتیم که تعدادی از جوانان با حجب و حیا، این روز‌ها برای آشنایی رسمی با همسران آینده خود ابتدا به حساب بانکی برخی مراکز بین 50 تا 100 هزار تومان واریز می‌کنند و در قبال آن فقط یک شماره تلفن دریافت می‌کنند

طی تماس‌های تلفنی برخی جوانان با ستون در شهر چه‌خبر مشخص شد که مراکزی با عنوان‌های جذاب و به بهانه پیدا کردن فردی برای ازدواج تاسیس شده‌اند که با وجود دریافت مبالغ نه چندان کمی از متقاضیان، افرادی را به آنها معرفی می‌کنند که چند روز بعد مشخص می‌شود فرد مورد نظر با مشخصات دروغین در این مرکز نام‌‌نویسی کرده است.

برای نمونه شهروندی با جوانی آشنا شده بود که مدعی بود مدرک فوق لیسانس دارد حال آنکه بعد از گذشت 6 ماه مشخص شد که وی مدرک تحصیلی دیپلم نیز ندارد و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. به گفته شهروندانی که از چنین مراکزی شکایت داشتند آنها به این دلیل راضی به پرداخت هزینه شده بودند که تصور می‌کردند از افرادی که به آنها معرفی می‌شوند مدارکی مبنی بر صحت ادعاهایشان دریافت می شود.

حال آنکه نسبت آشنایی‌های اینترنتی با آشنایی‌های درون این مراکز، نسبت چاله به  چاه است. شهروندان در پایان خواستار آن هستند که مسئولان به نحوه کار این مراکز نظارت بیشتری داشته باشند تا پول، انرژی و حتی گاهی آبروی افراد از بین نرود.

کلوچه‌های وارفته

گویا باید با وارفتگی و خرد شدن‌های پی‌در‌پی کلوچه‌های برخی تولید‌کننده‌ها خداحافظی کرد. از آنجا که تعداد کلوچه‌های دارای پیچ و مهر‌ه یا میخ آنها به شکل قابل‌توجهی بالارفته است،

تنها حدسی که می‌توان زد این است که مهندسان این شرکت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که برای استحکام بیشتر کلوچه‌ها همانند ساختمان‌های شهر باید از میلگرد و آلماتور‌های ویژه استفاده کرد.

فقط جای این سؤال باقی می‌ماند که چرا این شرکت‌ها اصرار خاصی روی استفاده از میخ‌ها و پیچ‌های تیز و برنده دارند. به هر حال از شوخی گذشته رسیدگی بیشتر به این نوع تخلف‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

پارک دوبل؛ مثل آب خوردن

این روز‌ها  کوچه‌ها هم از ترافیک در امان نیستند و شما ممکن است گاهی برای خارج شدن از کوچه محل زندگی‌تان بیشتر از خیابان‌های شهر در ترافیک باقی بمانید.  گاهی عده‌ای از رانندگان زمانی که جای پارک پیدا نمی‌کنند،

خودروی خود را در نزدیک‌ترین محل ممکن به صورت دوبل قرار می‌دهند و راحتی خودشان را به سختی دیگران ترجیح می‌دهند. وقتی تعداد این رانندگان خلافکار در یک کوچه زیاد می‌شود آن وقت است که رفت و آمد خودروهای دیگر با اختلال رو‌به‌رو می‌شود و ممکن است خارج شدن از یک کوچه ساعت‌ها  وقت گرانبهای دیگران را تلف کند.

این رانندگان خلافکار در بیشتر مواقع با قراردادن یک برگه حاوی عذرخواهی و شماره تلفن همراه سعی می‌کنند از بار خلاف‌شان کم کنند اما در بسیاری موارد خاموش بودن گوشی یا در دسترس نبودن آنها باعث ساعت‌ها معطلی رانندگانی می‌شود که می‌خواهند از محل پارک قانونی خود خارج شوند.

احتیاط درباره درهای برقی

استفاده از درهای برقی پارکینگ این روزها در بسیاری از خانه‌ها رایج شده است. این درهای برقی دیگر زحمت رانندگان را برای باز و بسته کردن در پارکینگ کم کرده  اما در بسیاری از موارد راحتی سارقان را به دنبال دارد.

معمولا رانندگان بعد از خارج‌شدن از پارکینگ برای بسته‌شدن در صبر نمی‌کنند و به خاطر عجله یا مسائل دیگر به سرعت از محل دور می‌شوند. عده‌ای از سارقان به ویژه در ساعات تاریکی هوا با کمین در نزدیکی خانه‌هایی که درهای برقی دارند منتظر چنین موقعیتی می‌مانند و پس از ورود به خانه از این طریق در نقطه‌ای مناسب برای سرقت در زمانی که همه اهالی در خواب ناز هستند مخفی می‌شوند.

کد خبر 104869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز