گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: وزیر آموزش و پرورش پیش‌بینی کرد که مدارس کشور از سال تحصیلی جدید (90-89) با کمبود معلم روبه‌رو نباشند

حمید‌رضا حاجی‌بابایی اعلام کرد: ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش در حال اجراست و تا پایان مرداد ماه این ساماندهی انجام می‌شود و بدین‌ترتیب مهر ماه امسال با مشکل کمبود نیرو روبه‌رو نخواهیم شد.

فراخوان آزمون استخدامی، اوایل اردیبهشت

به گفته وزیر آموزش و پرورش، فراخوان آزمون استخدامی 40هزار نیرو در آموزش و پرورش اوایل اردیبهشت ماه منتشر می‌شود. همچنین این آزمون به‌صورت هماهنگ کشوری و به‌صورت دومرحله‌ای برگزار می‌شود و استان‌ها می‌توانند 3‌برابر سهمیه‌ خود پذیرش کنند و در مرحله دوم پس از آزمون تخصصی و گزینش، یک سوم آنان پذیرفته خواهند شد.

زمان برگزاری آزمون و اولویت استخدام

حاجی بابایی اعلام کرد: در استخدام نیرو، شهرستان‌ها اولویت دارند که در این میان با توجه به کمبود نیرو در استان‌های آذربایجان غربی و خوزستان، این استان‌ها در اولویت هستند.

وی درباره زمان برگزاری آزمون استخدام 40 هزار نیرو در آموزش و پرورش اظهار کرد: این آزمون تا پایان خرداد ماه برگزار می‌شود و فراخوان آن همراه با سهمیه استان‌ها، رشته‌ها و مدارک مورد نیاز از طریق روزنامه‌های کثیر‌الانتشار اعلام خواهدشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از برگزاری آزمون، بلافاصله آموزش‌های کوتاه‌مدت را برای پذیرفته شدگان در تابستان برگزار می‌کنیم تا از ابتدای مهر‌ماه این عده در مدارس مشغول به‌کار شوند.

به گفته وی، افرادی که لیسانس دارند، می‌توانند در این آزمون شرکت کنند؛ البته در مناطق دور و محروم براساس قانون مدیریت، استثنائا دارندگان مدرک فوق دیپلم هم می‌توانند شرکت کنند. همچنین درباره خانواده‌های شهدا نیز استثناهایی داریم که می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

نیروی شرکتی ممنوع

حاجی بابایی درباره تکلیف نیروهای آزاد شرکتی گفت: از این به بعد آموزش و پرورش براساس مصوبه مجلس هیچ نیرویی را نمی‌تواند استخدام کند مگر قانون مجلس باشد و گرفتن نیروی آزاد غیرقانونی است.

وزیر آموزش و پرورش در باره زمزمه واگذاری مدارس به بخش خصوصی تصریح کرد: واگذاری مدارس دولتی با عقل و منطق سازگار نیست. آموزش و پرورش باید دینداری و قرآن را به دانش‌آموزان بیاموزد و آنها را نسبت به نظام وفادار تربیت کند، پس متولی آن هم باید دولت باشد و برای آن هزینه کند.

وی اعلام کرد: می‌گویند مدارس را واگذار کنید تا بخش خصوصی آنها را اداره کند و هزینه‌های آموزش و پرورش نیز کاهش یابد ولی هر چقدر فکر کردیم به این نتیجه رسیدیم که این مسئله امکان پذیر نیست.  پیش از این رئیس سازمان خصوصی‌سازی از تصویب واگذاری 138 مدرسه دولتی به بخش خصوصی خبر داده بود که بلافاصله وزیر آموزش و پرورش آن را تکذیب کرد.

بیمه طلایی فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: ‌از ابتدای اردیبهشت ماه همه فرهنگیان از مزایای بیمه طلایی بهره‌مند می‌شوند که این بیمه خدمات خوبی مانند 200هزار تومان برای دندانپزشکی، پیوند کلیه و پروتز دندان را شامل می‌شود.

حاجی‌بابایی گفت: تنها یک منع قانونی برای برخی از معلمانی که والدینشان تحت پوشش بیمه آنها هستند وجود دارد و آن‌، اینکه ما نمی‌توانیم پدر و مادر آنها را نیز تحت پوشش این بیمه قرار دهیم و متقاضیان باید خودشان هزینه 12هزار تومانی را بابت بیمه والدین پرداخت کنند.

کد خبر 104740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز