همشهری آنلاین: وزیر علوم گفت به دلیل مقابله با خطر زلزله در کنکور امسال پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی برای دانشگاه‌های بزرگ کشور کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، کامران دانشجو در سفر به آذربایجان غربی کاهش ظرفیت پذیرش کارشناسی و افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های مادر را از جمله سیاست‌های وزارت علوم عنوان کرد و گفت: پذیرش دانشجویان کارشناسی در دانشگاه‌های بزرگ کشور در کنکور امسال کاهش خواهد داشت و با توجه به جدی بودن خطر زلزله در تهران، وزارت علوم در راستای برنامه‌های دولت، تدابیر دیگری نیز برای کاهش جمعیت تهران اندیشیده است که جزییات آن را به موقع اعلام خواهیم کرد.

وی که  در سومین سفر استانی هیات دولت به آذربایجان غربی در دیدار با اعضای هیات علمی دانشگاه‌های این استان سخن می‌گفت با بیان اینکه به منظور ایجاد انگیزه در اعضای هیات علمی دانشگاه‌های کمتر برخوردار، سیاست‌های تشویقی اجرا می‌شود؛ اظهار داشت: مواردی از قبیل افزایش حقوق دریافتی اعضای هیات علمی شاغل در دانشگاه‌های دور از مرکز نسبت به استادان دانشگاه‌های برخوردار می‌تواند یکی از عوامل ایجاد انگیزه در آنان برای ادامه فعالیت در مناطق کمتر برخوردار باشد.

کامران دانشجو در ادامه افزود: دانشگاه‌هایی که دور از مرکز هستند از امکانات کمتری برخوردارند و استادان برای تدریس در آنها تمایل چندانی نشان نمی‌دهند از همین رو باید با برخی امتیازات،‌ زمینه حضور آنان را در این دانشگاه‌ها فراهم کرد.

وی در مورد رتبه بندی دانشگاه‌ها نیز توضیح داد: در ایران نیز همانند دیگر کشورهای دنیا یک رتبه‌بندی کلی برای سنجش وضعیت علمی دانشگاه‌ها وجود دارد اما تا کنون رتبه بندی رشته‌ای و جزیی تر برای دانشگاه‌های کشور دیده نشده است که انشا الله بزودی آن را نیز به انجام خواهیم رساند.

وزیر علوم با تاکید بر لزوم ایجاد اعتماد میان صنعت و دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باید با ارائه مطلوب و به موقع پروژه‌های سفارشی صنایع مختلف، اعتماد بخش صنعت را به خود جلب کنند.

دانشجو در بخش دیگری از سخنان خود رعایت ظاهر اسلامی در دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت:‌ظاهر دانشجویان، دانشگاهیان و مراکز دانشگاهی باید با ارزش‌های اسلامی و هویت ملی ما مطابقت داشته باشد.

کد خبر 104734

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز