جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: لیگ ربات‌های خانگی در پنجمین دوره مسابقه بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران 2010 با برتری تیم دانشگاه آزاد قزوین و لیگ ربات‌های مین یاب با برتری تیم پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان پایان یافت.

در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران 2010 در لیگ ربات‌های خانگی تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با 1305 امتیاز به مقام اول دست یافت. تیم Strive از دانشگاه شانگهای چین با 695 امتیاز و تیم Sourena از دانشگاه امیرکبیر با 405 امتیاز رتبه‌های دوم و سوم را از آن خود کردند.

در رقابت‌های لیگ مین یاب دستی تیم

ACE Deminer از پژوهشکده تعلیم و تربیت استان کرمان با کسب 10 هزار و 500 امتیاز به رتبه اول این رقابت‌ها دست یافت.  تیم WIFI Robot از دانشگاه آزاد اسلامی انار با 8 هزار امتیاز، تیم Anisa از دانشگاه علم و صنعت ایران با 7 هزار و 900 امتیاز، تیم CRL از دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با 7 هزار امتیاز، تیم YRA از دانشگاه آزاد اسلامی یزد با 4 هزار امتیاز، تیم دبیرستان علامه حلی با 4 هزار امتیاز،

تیم روبوبعثت از مؤسسه آموزش عالی آزاد بعثت کرمان با 3 هزار و 700 امتیاز، تیمSupervisor Senator با 3400  امتیاز، تیم Alborz از دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و تیم Ksvosh هرکدام با 2 هزار و 800 امتیاز در رده‌های بعدی این بخش از مسابقه ربوکاپ 2010 قرار گرفتند.

لیگ فوتبالیست‌های سایز کوچک

در مرحله مقدماتی رقابت‌های لیگ فوتبالیست‌های سایز کوچک تیم MRL از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با کسب 10 امتیاز، تیم Taimaz از دانشگاه سما تبریز را شکست داد.MRL در رقابت با تیم Omid دانشگاه شاهد به نتیجه مساوی دست یافت. همچنین تیم Omid در رقابت با تیم Meha از شرکت Meha با کسب 10 امتیاز بر این تیم غلبه کرد.

تیم Immmortals از دانشگاه علم و صنعت با کسب 10 امتیاز تیم Turg از دانشگاه تبریز را شکست داد. تیم Immmortals با کسب 3 امتیاز در رقابت با تیم KN2C از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی پیروز شد.

تیم Turg دانشگاه تبریز در رقابت با تیم Siyalk از دانشگاه آزاد کاشان با کسب 10 امتیاز به پیروزی دست یافت. همچنین تیم KN2C از دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی نیز با 10 امتیاز بر Siyalk دانشگاه آزاد کاشان غلبه کرد.

سمپوزیوم بین‌المللی ربوکاپ آزاد

دومین سمپوزیوم بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با ارائه 16 مقاله همزمان با پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران برگزار شد. دکتر منصور جم‌زاده، دبیر این سمپوزیوم گفت: در دومین سمپوزیوم بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران 50مقاله برای داوری ارسال شد که پس از بررسی هیات داوران 16 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت که از این تعداد 3 مقاله خارجی است.

وی درباره سطح کیفی و کمی این دوره از برگزاری سمپوزیوم مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران خاطرنشان کرد: هیات داوران این دوره از سمپوزیوم از اعضای کمیته ملی ربوکاپ متشکل از استادان دانشگاه‌های مطرح ایران همچون دانشگاه صنعتی شریف، خواجه نصیر، علم و صنعت، شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین هستند و داوری مقالات با بررسی 2 داور و بعضی از مقالات با بررسی 4 داور انجام شد که از این نظر با استانداردهای بین‌المللی برابری می‌کند.

جم‌زاده اظهار کرد: دومین دوره سمپوزیوم مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران نسبت به دوره اول رشد خوبی را در تعداد مقالات ارسالی و ارائه شده داشته واین درحالی‌است که در سال گذشته34 مقاله دریافت و از این تعداد 9 مقاله ارائه شد.

دبیر دومین سمپوزیوم بین‌المللی مسابقات ربوکاپ آزاد ایران ادامه داد: امیدواریم در سال‌های آینده، این سمپوزیوم به‌عنوان یکی از کنفرانس‌های بین‌المللی در کشور و جهان شناسانده و مطرح شود.

گفتنی است، در دومین سمپوزیوم بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران، پروفسور آرنود ویسر، عضو کمیته اجرایی فدراسیون جهانی ربوکاپ به‌عنوان ناظر و همچنین ارائه‌کننده یکی از مقالات، سطح کمی و کیفی مسابقات و سمپوزیوم را تحت نظر داشت.

کد خبر 104645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز