شرکت فرانسوی توتال، خرید نفت خام از ایران را ادامه می‌دهد.

در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه برخی شرکت‌های نفتی خرید نفت از ایران را متوقف کرده و یا میزان آن را کاهش داده‌اند.این اخبار درحالی منتشر شد که یک شرکت هندی قرارداد خرید نفت از ایران را تمدید کرد. در عین حال کاهش خرید نفت خام از سوی چین نیز به‌وسیله مدیراموربین‌الملل شرکت ملی نفت تکذیب شد.

در این زمینه شرکت نفتی توتال اعلام کرده که خرید نفت در سال‌جاری میلادی از ایران را متوقف نمی‌کند.براساس گزارش عملکرد سال 2009 شرکت نفتی توتال فرانسه که خبرگزاری بلومبرگ آن را منتشر کرده است این شرکت هنوز بخشی از باز پرداخت هزینه‌های طرح‌هایی که براساس قرارداد‌های تهاتری در ایران اجرا کرده است را در یافت می‌کند.

براساس گزارش بلومبرگ، شرکت نفتی توتال بابت اجرای طرح توسعه میدان‌های گازی سیری، فازهای 2 و 3 پارس‌جنوبی، بلال و دورود، نفت خام و میعانات گازی از ایران دریافت می‌کرده است.

این شرکت در قالب قراردادهای بیع متقابل در سال 2009 میلادی 8 هزار بشکه در روز نفت خام از ایران دریافت کرده؛  این در حالی است که میزان واردات نفت خام توتال در سال 2006 میلادی حدود 20 هزار بشکه در روز بوده است.

شرکت توتال در سال 2009 میلادی 6/2 میلیارد یورو نفت خام و میعانات گازی از ایران خریداری کرد و در مقابل 4/27میلیون یورو مواد روغن موتور از طریق یک شرکت مشترک به ایران فروخت.

توتال همچنین در گزارش عملکرد خود نسبت به تحریم‌های جدید از سوی ایالات متحده علیه ایران هشدار داده و اعلام کرده است: این تحریم‌ها به‌طور بالقوه می‌تواند اثرات منفی مهمی برای توتال داشته باشد.

18 فروردین  شانا گزارش داد که در گزارش عملکرد سال 2009 شرکت توتال، این شرکت اعلام کرده که قرارداد خرید نفت از ایران را در سال‌جاری میلادی تمدید خواهد کرد.

شرکت فرانسوی توتال، سومین شرکت بزرگ نفتی اروپاست.

کد خبر 104594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز