گروه شهری: با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار تهران 16فروردین پل و زیرگذر الغدیر در منطقه 18 به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش همشهری، پل و زیرگذر الغدیر در شمالی‌ترین نقطه منطقه 18 در جاده قدیم کرج واقع شده است.  به گفته ابراهیم مداحی، شهردار منطقه 18،  این پروژه به‌عنوان یک پروژه مهم ترافیکی در جنوب غرب و غرب تهران محسوب می‌شود که با بهره‌برداری از آن، خودروها از محورهای شمالی شامل بزرگراه‌های فتح و کرج و همچنین جاده زرند می‌توانند به بزرگراه‌های آزادگان و بازار آهن و یراق آلات در منطقه 18 و بر عکس، دسترسی آسان پیدا کنند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت ویژه این پروژه تصریح کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون 3 محور ارتباطی شامل 76متری سعیدآباد به طول 5/4 کیلومتر،  بلوار معلم غربی به طول 5/7 کیلومتر و 45متری بهاران به طول 4 کیلومتر از سوی شهرداری منطقه 18 در حال اجراست،  این پل نقش مهمی در دسترسی آسان به این محورهای ارتباطی خواهد داشت.

شهردار منطقه‌18 افزود: این پل 730 متر طول و 2 لاین رفت و برگشت دارد. مسیرهای فرعی شامل کناره‌گذر به عرض 5/5‌‌متر و طول 650‌متر و لاین کندروی کناره‌گذر به طول 470‌متر جهت دسترسی به مسیر شرق شامل بزرگراه آیت‌الله سعیدی و میدان شمشیری و مرکز شهر است.

مداحی هزینه این پل را که از سوی حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران اجرا شده است، مبلغ 60میلیارد ریال اعلام کرد که شامل 40 میلیارد ریال هزینه ساخت و 20 میلیارد ریال هزینه آزاد‌سازی‌ املاک واقع در طرح است. وی اظهار امیدواری کرد که با بهره‌برداری از پل الغدیر شاهد دسترسی آسان به منطقه 18 و تسهیل در عبور و مرور و کاهش بار ترافیک در این بخش از شهر تهران باشیم.

کد خبر 104300

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز