شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۸:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور از انجام بیش از 14 هزار مورد تست سلامت و اعتیاد و پانچ 6 هزار گواهینامه در نوروز امسال خبر داد

سردار محسن بیگی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در نوروز امسال ماموران پلیس‌راه کشور از حدود 13 هزار وسیله نقلیه عمومی و حدود یکهزار وسیله نقلیه شخصی در جاده‌های کشور تست سلامت و اعتیاد گرفتند.

وی با اشاره به افزایش 20 درصدی انجام تست سلامت از رانندگان ناوگان عمومی و 71 درصدی رانندگان وسایط نقلیه شخصی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته گفت: از 13 هزار وسیله نقلیه عمومی که مورد تست سلامت قرار گرفتند، تست اولیه حدود دو هزار و 500 راننده مثبت بوده است همچنین از حدود یکهزار وسیله نقلیه شخصی نیز که مورد تست سلامت قرار گرفتند، تست اولیه حدود 200 نفر مثبت بوده است که این افراد برای انجام تست تکمیلی معرفی شدند.

فرمانده پلیس‌راه کشور از متوقف کردن حدود 36 هزار و 700 دستگاه خودرو متخلف در نوروز امسال خبر داد و گفت: از این تعداد حدود 17 هزار و 800 دستگاه سواری، 12 هزار دستگاه موتورسیکلت‌ ، 3 هزار و 500 دستگاه وانت‌بار، 2 هزار و 400 دستگاه وسایل نقلیه باری و یکهزار دستگاه وسایط نقلیه مسافربری بوده است.

وی بیشترین علت توقیف وسایط نقلیه در نوروز امسال را انجام حرکات مخاطره‌آمیز عنوان کرد و گفت: پس از این تخلف به ترتیب همراه نداشتن گواهینامه، بیمه نامه و برگه معاینه فنی و نقص فنی وسیله نقلیه بیشترین دلیل متوقف کردن خودروها در نوروز بوده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور به آمار تخلفات نوروز اشاره کرد و گفت: در نوروز امسال برخورد با تخلفاتی همچون حرکات نمایشی و آکروباتیک، استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، انحراف به چپ و سرعت غیرمجاز  افزایش داشته است.

وی با اشاره به برخورد با حدود 55 هزار تخلف حادثه‌ساز رانندگان ناوگان مسافربری در نوروز امسال گفت: آمارها نشان می‌دهد تخلفات ناوگان مسافربری در نوروز حدود سه درصد کاهش یافته است.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به توقیف حدود 4 هزار جلد انواع گواهینامه رانندگان متخلف در نوروز امسال تاکید کرد: از این تعداد بیش از یکهزار و یکصد گواهینامه «ب» یک رانندگان متخلف ابطال شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت گواهینامه بیش از 6 هزار راننده متخلف سوارخ شده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به آخرین آمارها گفت: سواری و وانت با 65 درصد، موتورسیکلت با 17 درصد، کامیون با 8 درصد، عابرپیاده با 7 درصد و مسافربرهای عمومی با 3 درصد بیشترین عوامل شکل‌گیری حوادث در نوروز امسال بوده‌اند.

وی تخطی از سرعت مطمئنه و توانایی نداشتن در کنترل وسیله نقلیه را با حدود 30 درصد بیشترین علل وقوع تصادفات در نوروز امسال دانست و تصریح کرد: در کنار این امر توجه نکردن به جلو، خستگی و خواب آلودگی و رعایت نکردن فاصله طولی با همین میزان درصد از دیگر علل وقوع حوادث در نوروز 89 بوده است.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که 65 درصد حوادث نوروز امسال در روز و 35 درصد در شب اتفاق افتاده است گفت: 68 درصد حوادث در جاده‌های اصلی، 24 درصد فرعی و هشت درصد در راه‌های روستایی رخ داده است.

کد خبر 104167

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز