مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۳
۰ نفر

از امروز اخطاریه ارشادی برای خودروهایی که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند صادر خواهد شد

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بیش از 100 معبر ورودی و خروجی محدوده طرح ترافیک به دوربین ثبت تخلف مجهز شده‌اند که از مدتی پیش بهره‌برداری آزمایشی از این سیستم آغاز شده است.

به گفته تشکری هاشمی، از امروز نیز به‌صورت ارشادی متخلفانی که بدون مجوز وارد محدوده طرح ترافیک شوند، اخطاریه دریافت می‌کنند تا ضمن اطلاع‌رسانی کافی به شهروندان، متخلفان نسبت به میزان دقت و کارایی این سیستم آگاه شوند.

وی افزود: روزانه تعداد زیادی خودرو به‌صورت غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند که با راه‌اندازی سیستم کنترل مکانیزه و نظارت دقیق‌تر بر ورود و خروج خودروها به این محدوده،  شاهد کاهش حجم تخلفات خواهیم بود.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: پس از اطلاع‌رسانی کافی در مورد این سیستم و ارسال اخطاریه برای متخلفان به‌زودی نسبت به اعمال قانون از طریق این سیستم اقدام می‌شود و قبض جریمه همراه با تصویر تخلف برای متخلفان ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: دارندگان کارت‌های شناور نیز باید نسبت به ثبت اطلاعات خودروی خود برای ورود به محدوده طرح ترافیک اقدام کنند تا ضمن آشنایی کامل با این سیستم برای زمانی که سیستم به بهره‌برداری رسمی می‌رسد و اعمال قانون از طریق سیستم کنترل مکانیزه صورت می‌گیرد،  آمادگی کامل داشته باشند.

وی افزود: دارندگان کارت‌های شناور باید از طریق نام کاربری و کد رمز، اطلاعات مربوط به‌خودروی خود را در سایت شهرداری و سامانه 137 به ثبت برسانند، تا هنگام ورود به محدوده طرح، خودروی آنها مجاز شناخته شود.

تشکری هاشمی تاکید کرد: دارندگان کارت‌های شناور درصورتی که بخواهند خودروی خود را تغییر داده و با خودرویی دیگر وارد محدوده طرح شوند،  باید شماره پلاک خودروی جایگزین را از طریق تلفن گویا و یا سایت شهرداری اعلام کنند تا بلافاصله پس از اعلام شماره جدید،  شماره پلاک قبلی از درجه اعتبار ساقط شود.

تشکری هاشمی گفت: با هماهنگی پلیس در حال حاضر بدون اعمال قانون، سیستم کنترل مکانیزه در حال بهره‌برداری آزمایشی است و روزانه اطلاعات مربوط به‌خودروهای متخلف تحلیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دوربین‌های ثبت تخلفات در تمامی معابر اصلی و فرعی ورود به محدوده طرح ترافیک نصب شده است، گفت: با استفاده از دوربین‌های ثبت تخلفات، تمامی خودروهایی که وارد محدوده طرح می‌شوند مورد پردازش تصویری قرار می‌گیرند و شماره پلاک آنها با بانک اطلاعات خودروهای مجاز مقایسه می‌شود و خودروهایی که فاقد مجوز ورود به محدوده هستند جریمه می‌شوند و قبض جریمه همراه با تصویر تخلف برای متخلفان ارسال خواهد شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک تاکید کرد: علاوه بر دوربین‌های ثابت، خودروهایی نیز مجهز به دوربین‌های سیار پلاک‌خوان به‌صورت مستمر در محدوده تردد می‌کنند که به این ترتیب دستیابی به پوشش کامل خودروهای ورودی به این محدوده فراهم می‌شود.

کد خبر 108164

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز