همشهری آنلاین: تنها چند ساعت پس از مرگ سه نظامی آلمانی در شمال افغانستان، نیروهای ارتش آلمان به صورت اشتباهی تعدادی از نیروهای امنیتی افغانستان را از پای درآوردند

خبرگزاری اتریش از برلین و قندوز گزارش داد، به گفته مقر فرماندهی این نیروها در پتسدام جمعه شب در نزدیک قندوز پنج سرباز افغان کشته شدند، اما به بنا به اعلام یکی از فرمانداران ولایتی در قندوز تعداد قربانیان 6 نفر بود.

یکی از سخنگویان ناتو در کابل نیز اعلام کرد حادثه ای رخ داده است و افزود: "اما ما در حال حاضر نمی توانیم آماری را تایید کنیم."

فرماندار محمد عمر به خبرگزاری آلمان گفت: "سربازان آلمان به روی خودروی ارتش افغانستان آتش گشودند و شش سرباز را کشتند."

بنا به اعلام ارتش آلمان این دو خودرو غیرنظامی بودند و جمعه شب (به وقت محلی) در نزدیکی قندوز به گروهی از سربازان آلمانی رسیدند. افغان ها اجازه بازرسی از خودرو خود را ندادند. پس از این جریان تانک محافظ آلمانی بر روی یک خودرو آتش گشود. سخنگوی ارتش آلمان گفت کشورش عمیقا از این حادثه متاسف است و آنچه رخ داده مورد بررسی قرار می گیرد.

خودروهای غیرنظامی ارتش
این حادثه جدید به گفته ارتش آلمان در زمانی به وقوع پیوست که جمعه شب سربازان آلمان پادگان خود را در قندوز ترک کرده بودند تا جایگزین نیروهایی که پیش از این جریان درگیر شده بودند، شوند.

آنها در این مسیر با دو خودرو غیرنظامی برخورد می کنند که "از نظر طرف آلمانی باید مورد بازرسی و شناسایی" قرار می گرفت. پس از درگیری بود که مشخص شد این دو خودرو غیرنظامی متعلق به ارتش افغانستان بوده است.

پیش از این جریان سه سرباز آلمانی روز جمعه در درگیری با طالبان کشته شدند. در این درگیری سنگین هشت سرباز دیگر هم مجروح شدند که حال چهار تن از آنها وخیم است.

کد خبر 104161

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز