گروه شهری: برخی از پروژه‌های مهم شهرداری تهران در نخستین روزهای سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش همشهری، سیدمحمدهادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران یکشنبه شب به همراه تنی چند از شهروندان تهرانی مرتفع‌ترین رستوران گردان دنیا را در ارتفاع 267 متری برج میلاد افتتاح کرد.

ایازی همچنین طی مراسمی در رستوران گردان برج میلاد جوایز 10 تن از شهروندان خوش شانس تهرانی افتتاح‌کننده تونل توحید را اهدا کرد.این شهروندان به قید قرعه از میان هزاران ثبت‌نام‌کننده اینترنتی برای افتتاح تونل توحید برنده شده بودند که یکشنبه شب طی مراسمی جوایز خود را که شامل لوح یادبود و هزینه سفر حج عمره بود از دست معاون شهردار تهران دریافت کردند.

بنا بر این گزارش در این مراسم همچنین، تمبر یادبود تونل توحید به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه مدیریت شهری توسط دکتر ایازی و دکتر محبیان، مدیرعامل شرکت پست رونمایی و ابطال شد.

سخنگوی شهرداری تهران در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: روز 14فروردین شهروندان تهرانی شاهد افتتاح چندین پروژه مهم شهری خواهند بود.وی با اعلام اینکه شهرداری تهران در نوروز تعطیل نیست، اظهار امیدواری کرد که نیروهای شهرداری با استفاده از خلوتی شهر بسیاری از مشکلات را تا بازگشتن مردم از تعطیلات برطرف کنند.

ایازی در عین حال به ارائه گزارش مختصری از عملکرد شهرداری تهران در سالی که گذشت، پرداخت و گفت: در سال 88، اقداماتی جدی در کلانشهر تهران صورت گرفت که افتتاح تونل توحید، شبکه‌های بزرگراهی و همچنین پل یک کیلومتری روشندلان از جمله آنها بود.

وی با اشاره به نامگذاری سال 88 بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به‌عنوان سال اصلاح الگوی مصرف افزود: هرچقدر حمل‌ونقل عمومی تهران گسترش یابد، صرفه جویی در وقت، سوخت و انرژی بیشتر شده و از آلودگی‌های زیست‌محیطی جلوگیری خواهد شد.

وی در این راستا  از تلاش شهرداری تهران برای تحقق وعده خود در احداث سالانه 15 کیلومتر مترو سخن گفت و از حمایت‌های جدی مجلس شورای اسلامی و شورای شهر تهران از حمل‌ونقل عمومی تشکر کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، یکی دیگر از تلاش‌های شهرداری را برای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری و اصلاح الگوی مصرف کوچک‌سازی‌ شهرداری و برون‌سپاری وظایف تا حد امکان دانست و ادامه داد: در نظر داریم بخشی از وظایفی که بر عهده مدیریت شهری است به شهروندان محول شود.

وی همچنین از طرح تبدیل شهر تهران به شهری الکترونیک خبر داد و گفت: به‌عنوان نمونه توسعه دفاتر خدمات الکترونیک با این هدف صورت می‌گیرد تا از سفرهای روزانه شهروندان که حدود 15 میلیون سفر در روز برآورد شده، کاسته شود.

وی ادامه داد: با فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک بخش قابل‌توجهی از کارهای شهرداری با سرعت بیشتر و هزینه کمتر توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و امیدوارم سایر بخش‌ها هم این کار را انجام دهند.

کد خبر 103546

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز