یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

این روز‌ها برخی مشترکان تلفن‌‌همراه از یکدیگر سؤال می‌کنند که « آقا ما اگر نخواهیم پیامک فلان شرکت، سازمان یا اداره را دریافت کنیم چه کسی را باید ببینیم؟»

این گروه از مشترکان اظهار می‌کنند گاهی پیامکی دریافت می‌کنیم که اعلام می‌کند برای دریافت پیامک‌های آنها باید فلان عدد را ارسال کنیم. اما جالب اینجاست که پیامک‌ها در صورت ارسال نشدن شماره مورد نظر نیز باز هم ارسال می‌شوند.

مشترکان تلفن‌همراه عقیده دارند جدای از صرف وقت برای باز کردن این پیامک‌ها، افزایش تعداد چنین اشتباه‌هایی باعث بروز مشکلاتی برای آنها شده است. آنها معتقدند مسئولان باید همان دقتی را که در محاسبه هزینه تعداد حروف پیامک‌های مشترکان دارند در حفظ حقوق آنها نیز‌ به خرج دهند تا کسی احساس نکند حقوقش ضایع شده است.

رودخانه وسط کوچه

بعد از دیدن چند آگهی تلویزیونی با موضوع صرفه‌جویی در مصرف آب، هیچ چیز به اندازه دیدن رود روانی که بعد از شکستگی لوله آب چند روزی است روان است، چشم‌ها را گرد نمی‌کند. با اینکه اغلب اوقات به محض تماس شهروندان با شرکت آب و فاضلاب، مامورانی برای ترمیم شکستگی لوله اعزام می‌شوند اما گاهی نیز از شکستگی لوله‌ها و هدررفتن آب چند روزی می‌گذرد اما اثری از ماموران اداره آب و فاضلاب دیده نمی‌شود.

به طور‌حتم مشاهده چنین تاخیر‌هایی تاثیر مخربی روی استنباط شهروندان در مورد اهمیت آب و صرفه‌جویی در مصرف آن خواهد داشت. از سوی دیگر روان شدن آب در سطح کوچه و خیابان باعث بروز مشکلاتی برای اهالی محل می‌شود. برای نمونه رهگذران برای رد‌شدن از مسیر دارای گل و لای دچار مشکل می‌شوند و خودرو‌های گذری هم لباس اهالی را خیس می‌کنند.

چهارشنبه سوزی ضد اقتصادی

این روز‌ها با هجوم مواد محترقه جدید و خطرناک وقتی صحبت از چهارشنبه پایانی سال به میان می آید خطرات جانی انفجار مواد محترقه برای شهروندان در ذهن تداعی می‌شود. این در حالی است که چهارشنبه‌سوزی علاوه بر به خطر انداختن سلامت شهروندان، پیامد‌های اقتصادی نیز برای شهروندان و مبلمان شهری به دنبال دارد.

برای مثال انفجار مواد محترقه می‌تواند به آتش‌گرفتن ساختمان‌ها و تخریب آنها یا آسیب دیدن اموال عمومی منجر شود. از سوی دیگر، فروشگاه‌ها و بانک‌ها هم که شیشه‌های بزرگ و بلندی دارند در معرض خطر هستند و هر ساله تعداد زیادی از فروشگاه‌ها و بانک‌ها از این نظر خسارت می‌بینند.

علاوه بر این، بسیاری از اصناف هم در شب آخرین چهارشنبه چند ساعت زودتر از موعد همیشگی فعالیت خود را تعطیل می‌کنند و به این ترتیب در شب‌های پایانی سال که اوج خرید و فروش است از فعالیت اقتصادی باز  می‌مانند و فردای آن روز علاوه بر شکایت از کسادی بازار، شکایت از برخی شهروندان را هم به فهرست بلندبالای نارضایتی‌های خود اضافه می‌کنند.

جوی بدون جدول

تبحر در پارک خودرو یکی از مهارت‌های رانندگی محسوب می‌شود و رانندگانی که بتوانند خودرو را خوب پارک کنند جزو رانندگان مسلط طبقه‌بندی می‌شوند. این در حالی است که گاهی مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای در هنگام پارک ایجاد می‌شود که حتی ماهر‌ترین راننده هم ممکن است چرخ خودرو را داخل جوی بیندازد.

برای مثال در برخی از جوی‌ها قسمت‌هایی از جدول از بین‌رفته و راننده با تصور اینکه جوی دارای جدول است با خیال راحت سعی می‌کند خودرو را در نزدیک‌ترین فاصله با جوی پارک کند. این در حالی است که ناگهان چرخ خودرو داخل جوی آب می افتد و مشکلاتی برای راننده و خودرو ایجاد می‌شود.

این در حالی است که تنها خاصیت جدول جوی آب جلوگیری از افتادن چرخ خودرو به داخل آن نیست‌ بلکه جدول ، موجب جدا شدن جوی از خیابان شده و در مواقع بالا آمدن آب، از سرریز کردن‌آب و زباله‌های جوی به داخل خیابان جلوگیری می کند.

کد خبر 103454

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز