یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

گروه ورزشی: هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور که روز جمعه با برگزاری پنج مسابقه آغاز شد، امروز با انجام دو بازی دیگر پیگیری می‌شود و دو تیم اصفهانی بالای‌جدول برای حفظ جایگاه خود تلاش می‌کنند.

سپاهان، صدرنشین رقابت‌های لیگ که با توقف در تبریز باعث امیدواری سایر مدعیان خصوصا ذوب‌آهن و پرسپولیس شده بود امروز در اصفهان و در ورزشگاه فولادشهر میزبان شاهین‌بوشهر خواهد بود و ذوب‌آهن تیم دوم جدول با توجه به توقف پرسپولیس و همچنین حفظ اختلاف 4 امتیازی با تیم صدرنشین در تهران مقابل راه‌آهن درصدد کسب 3 امتیاز است.

ناکامی‌های سپاهان، انگیزه‌های شاهین

امروز تیم امیر قلعه‌نویی برای حفظ و حتی افزایش اختلاف امتیازها با تیم‌های دوم و سوم جدول به مصاف شاهین‌بوشهر می‌رود. انتظار می‌رود سپاهان در این بازی خانگی به راحتی پیروز شود اما شرایط دو تیم نشان می‌دهد که شاهین، شانس کمی برای متوقف کردن تیم میزبان نخواهد داشت.

سپاهان در هفته بیست‌وهفتم مقابل ذوب‌آهن شکست خورد و در بازی بعدی برابر تراکتورسازی در تبریز متوقف شد. این تیم همچنین در لیگ قهرمانان آسیا به دو نتیجه تساوی دست یافت و مجموعا در چهار بازی اخیر موفق به پیروزی مقابل رقیبان نشد. فشار روانی ناشی از این ناکامی‌ها، تیم صدرنشین را تحت تاثیر قرار داده خصوصا با توجه به تلاش دیگر مدعیان برای عبور از سپاهان در هفته‌های پایانی رقابت‌های لیگ‌برتر. در مقابل، شاهین‌بوشهر برای فرار از سقوط تلاش می‌کند و در هفته‌های پایانی چیزی برای از دست دادن ندارد.

یاوری معتقد است کم‌تجربگی بازیکنانش، اصلی‌ترین مشکل آنها در مصاف با تیم صدرنشین خواهد بود اما شاهین برای فرار از سقوط باید همه امتیازها را در بازی‌های باقیمانده بگیرد و با آرامش به پله‌های میانی جدول نزدیک شود.امروز رحمان رضایی هم احتمالا قادر به همراهی شاهین خواهد بود؛ بازیکنی که بارها در ترکیب ذوب‌آهن برابر تیم همشهری در اصفهان به میدان رفته و می‌تواند مهره تاثیرگذاری در ترکیب نماینده بوشهر باشد.

قلعه‌نویی: برابر پرسپولیس فینال سختی داریم

روز گذشته امیر قلعه‌نویی در یک مصاحبه طولانی به انتقادهای مطرح شده در هفته‌های اخیر پاسخ داد اما به نظر می‌رسد نتایج اخیر روی سرمربی تیم صدرنشین هم تاثیرگذار بوده و قلعه‌نویی با آرامش هفته‌های گذشته صحبت نمی‌کند. سرمربی سپاهان در انتقاد به هجمه‌ها علیه‌ این تیم گفت: «هدف حملات منتقدان سپاهان، قلعه‌نویی است که دیگر اهمیتی به این صحبت‌ها نمی‌دهد.»

قلعه‌نویی، پیرامون شرایط تیمش اظهار داشت: «تیم شاهین را به دقت آنالیز کرده و به شناخت نسبی خوبی از آنها رسیده‌ایم. شاهین، تیمی است که با برنامه بازی می‌کند و در بازی‌های اخیر تنها روی بدشانسی نتایج لازم را کسب نکرده است. آنها یک مربی باتجربه دارند که من زمانی شاگردی او را می‌کردم اما از طرفی تیم ما هم با توجه به آنکه در دو، سه بازی گذشته نتایج مطلوبی به دست نیاورده، خواهان پیروزی برابر آنهاست.»  قلعه‌نویی در پاسخ به این سئوال که آیا خستگی بازیکنان را علت عدم نتیجه‌گیری سپاهان در بازی‌های گذشته نمی‌دانید، گفت: «خستگی که وجود دارد.

ریکاوری درست می‌تواند تا حدودی تاثیرات ناشی از خستگی را در تیم کم کند. مهم‌تر از این مسئله وضعیت روحی- روانی بازیکنان است که باید سعی کنیم همواره در حالت ایده‌آلی باشند.»وی در ارزیابی‌ شرایط آتی سپاهان در لیگ‌برتر با توجه به ناکامی دو رقیبش در بازی‌های شنبه، خاطرنشان کرد: «به رغم این اتفاق‌ها و اختلاف امتیاز قابل‌توجهی که سپاهان با رقبایش دارد، هنوز در ادامه بازی‌های لیگ کار سختی داریم. ما یک فینال سخت برابر پرسپولیس خواهیم داشت. در وهله اول، بازی مقابل شاهین برایمان اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد چرا که اختلاف را بیشتر کرده و اعتماد به نفس خوبی در میان بازیکنان به‌وجود می‌آورد. ما با همان جدیت گذشته، بازی‌ها را دنبال می‌کنیم تا به هدف‌مان در این رقابت هابرسیم.»

رویای قهرمانی، کابوس سقوط

جدال ذوب‌آهن و راه‌آهن هم در تهران سرنوشت‌ساز و حساس است. در فاصله 6 هفته به پایان لیگ، تیم ابراهیم‌زاده تنها 4 امتیاز با صدرنشین فاصله دارد. ذوب‌آهن به توقف سپاهان در بازی‌های سخت باقیمانده امیدوار است؛خصوصا بازی‌های این تیم مقابل استیل‌آذین و پرسپولیس.

در این شرایط تیم دوم جدول نمی‌تواند با از دست دادن امتیازها، شانس قهرمانی را به رقیب همشهری واگذار کند. ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا، الاتحاد را در جده متوقف کرد و نشان داد در خانه حریفان هم مدعی و قدرتمند است. تیم سبزپوش اصفهان در هفته گذشته رقابت‌های لیگ با گل دقیقه 90 حسینی مقابل شاهین پیروز شد و فاصله با سپاهان را کاهش داد. با توجه به توقف پرسپولیس، بازیکنان ذوب‌آهن انگیزه زیادی برای فاصله گرفتن از این تیم و نزدیک شدن به صدرنشین خواهند داشت.

ابراهیم‌زاده سال گذشته رقیب استقلال و قلعه‌نویی در رسیدن به عنوان قهرمانی بود اما در آخرین روز، جایگاه نخست را به تیم تهرانی تحویل داد و نایب‌قهرمان لیگ شد. امسال او امیدوار است از قلعه‌نویی انتقام بگیرد و در هفته‌های پایانی، جانشین تیم زردپوش شهر اصفهان شود. در مقابل، راه‌آهن هم برای فرار از سقوط می‌جنگد. وضعیت تیم‌های پایین جدول، حساس و خطرناک است و اختلاف امتیازها زیاد نیست. راه‌آهن با 33 امتیاز فعلا سیزدهم است اما فاصله فولاد و مس با این تیم زیاد نیست و احتمال سقوط همچنان وجود دارد.

مهدی تارتار در این خصوص می‌گوید: «در یکی، دو سال گذشته راه‌آهن بیشترین بازی‌ را با ذوب‌آهن داشته است، به خصوص با توجه به بازی‌های حذفی سال گذشته و بنابراین دو تیم یکدیگر را می‌شناسند. از طرفی در دور رفت راه‌آهن به خوبی در مقابل ذوب‌آهن ظاهر شد و توانست این تیم را شکست دهد. ما فقط برای کسب 3 امتیاز به میدان می‌رویم. جایگاه ما نسبتا خطرناک است. در حال حاضرشرایط به گونه‌ای است که سه تیم آخر جدول هم تیم‌های خوبی هستند و شاید اگر لیگ دوباره برگزار شود در آن جایگاه قرار نگیرند. تیم‌ها در این لیگ خیلی هم سطح‌اند و باید امتیازها را جمع کنیم تا با خطر سقوط مواجه نشویم.»

کد خبر 103387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز