مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۰
۰ نفر

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در یک بازدید چند ساعته از مسیر پروژه امیر کبیر به اتفاق مهندسان مشاور و پیمانکاران عملیاتی این طرح نکات لازم را درباره عملیات اجرایی مورد بررسی قرارداد.

بار سنگین ترافیک محدوده بازار و مرکز شهر، به‌ویژه در اوج تخلیه خودروها به‌گونه‌ای است که مسئولان مدیریت شهری را بر آن داشت تا مطالعات خود را در این خصوص آغاز کنند که پس از مدتی نیز به نتایجی دست یافتند که حاصل آن تصمیم احداث تونل بزرگ امیر کبیر شد.

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در این راستا معتقد است که در مطالعات پروژه‌ها بیش از هر چیزی باید به ماموریت آن بیندیشیم و افق‌های حال و آینده آن‌را برای شهروندان بررسی کنیم چون این بخش به‌عنوان مهم‌ترین گام و اصلی‌ترین قسمت اجرای هر طرح کوچک و بزرگ است.

به گفته وی سه‌راه امین‌حضور منطقه‌ای از پیکره بازار است که اگر تاکنون سری به آنجا نزده‌اید به‌طور حتم شنیده‌اید که از جمله مکان‌های بسیار شلوغ تجاری است و بافت‌های به هم پیچیده آن شرایط دشوار رفت وآمدی خودروها و شهروندان را تشدید می‌کند که به تبع آن معضلات زیادی را نیز به‌دنبال دارد.

حسینی ادامه داد: این تونل ارتباط زیر زمینی از سه‌راه امین حضور به بزرگراه امام علی را برقرار می‌کند که با توجه به شرایط جغرافیایی از ویژگی‌های خاص برخوردار است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه در شبکه‌های زیر گذر به‌طور معمول تقاضای رفت‌وآمد تغییر نمی‌کند بلکه بخشی از ترافیک اصلی به زیرزمین منتقل می‌شود، تاکید کرد: در چنین شرایطی رفت‌وآمد در دسترسی‌های محلی به سهولت انجام می‌پذیرد که مهم‌ترین ماموریت تعریف شده در تونل امیر کبیر به همین منظور خارج کردن بار سنگین ترافیک در ساعات اوج رفت‌وآمد شبانه روز خواهد بود که در همین خصوص باید به زمان تاخیر، جریان ترافیک و سرعت لازمه توجه داشت.

علاوه بر آن تامین دسترسی‌های خروجی از مناطق تجاری بازار در هنگام حجم زیاد ترافیک و خروجی‌های اضطراری هم مدنظر قرارگرفته است که باید توجه کنیم با ساخت این تونل هیچ بار اضافی ترافیکی نباید به این منطقه تحمیل شود.

وی ابتدای این طرح را سه راه امین حضور در بخش غربی و اتصال آن به بزرگراه امام علی‌ را در بخش شرقی عنوان کرد که در مسیر 2 جناق گذرهای شهید درودیان و خیابان کرمان امکان‌پذیر خواهد شد.

این مسیر از قسمت تحتانی خیابان‌های 17 شهریور،  شکوفه و کرمان به سمت بزرگراه خواهد بود.معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران طول تونل امیر کبیر را در مسیر تک لاین 800 متر و در مسیر 2 جناق یادشده هر کدام 700 متر اعلام کرد که در مجموع با دسترسی‌های درنظر گرفته شده بیش از 2 هزارو 200‌متر می‌شود.

حسینی درباره روزشمار تونل امیرکبیر اظهار داشت: با کامل شدن و تجهیز کارگاه روز شمار ساخت تونل از فروردین 89 نصب می‌شود که حدود 22ماه نیز شمارش معکوس خواهیم داشت.

کد خبر 103219

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز