مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

گروه شهری: جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از افزایش قالب‌های لاینینگ‌نهایی پروژه تونل امیرکبیر طی 10 روز آینده خبرداد.

سیدمهدی پورهاشمی با بیان‌ اینکه کار لاینینگ ‌نهایی بخش‌های مختلف این پروژه باید با استفاده از هشت‌دستگاه قالب انجام‌ شود، افزود: هم‌اکنون دودستگاه از این قالب‌ها فعال ‌بوده و دودستگاه قالب جدید نیز در حال‌ گذراندن مراحل ‌نهایی مونتاژ و آماده‌سازی‌ است تا طی 10 روز آینده زیر بتن برود.

وی همچنین در تشریح پیشرفت عملیات‌ اجرایی در بخش‌های مختلف پروژه تونل امیرکبیر، از اتمام عملیات لاینینگ‌نهایی در تونل‌ جنوبی، حدفاصل شرق و غرب خیابان 17شهریور خبر داد و گفت: در تونل‌ شمالی نیز متعاقب اتمام عملیات آب‌بندی، تلاش برای اجرای عملیات لاینینگ‌ نهایی ادامه ‌دارد و تاکنون 22 متر از طول 70‌متری این تونل زیر بتن‌نهایی رفته است.

جانشین مجری طرح‌های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران با مناسب‌ خواندن سرعت اجرای شمع‌ها، دیواره‌ها و سقف زیرگذر در بخش حدفاصل خیابان 17 شهریور تا خیابان شکوفه، از حفاری، بتن‌ریزی و اجرای 339شمع در این بخش ‌از پروژه خبر داد و گفت: احداث دیواره‌های زیرگذر در بخش حد فاصل خیابان 17 شهریور تا خیابان شکوفه روبه‌‌‌اتمام است.

پورهاشمی با ‌بیان اینکه عملیات بتن‌ریزی کف در هر دو تونل شمالی و جنوبی حد فاصل خیابان شکوفه تا میدان کلانتری به ‌اتمام رسیده، از انجام اقدامات پیش‌‌نیاز برای اجرای بتن‌‌ریزی نهایی در سقف و دیواره‌های این بخش خبرداد. به‌گفته وی، در بخش حدفاصل میدان کلانتری تا بزرگراه امام‌ علی‌ضمن اجرای عملیات بتن‌‌ریزی کف، آب‌ بندی سقف و دیواره‌ها ادامه ‌دارد و 18 متر از طول این بخش نیز زیر بتن‌نهایی رفته است.

گفتنی‌ است پروژه احداث تونل‌ امیرکبیر در شرق بازار تهران و حد فاصل سه‌ راه امین‌ حضور تا بزرگراه امام‌علی در‌ حال ‌اجراست و بهره‌برداری از آن، نقش ‌بسزایی در انتقال و توزیع‌ متناسب بار ترافیکی در این منطقه پرترافیک خواهدداشت.

کد خبر 178710
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز