همشهری آنلاین: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از اتمام عملیات سازه‌ای زیرگذر ۱۹۷ متری تونل امیرکبیر خبر داد و گفت: این بخش آماده برای اجرای تاسیسات است.

مازیار حسینی در گفتگو با همشهری آنلاین با بیان این مطلب افزود: ابتدای این طرح سه راه امین حضور در بخش غربی و اتصال آن به بزرگراه امام علی (ع) در بخش شرقی است و از قسمت زیرین نیز از خیابان‌های 17 شهریور - شکوفه و کرمان به سمت بزرگراه می‌رود.

وی ادامه داد: حدود 330 هزار مترمکعب خاکبرداری در تونل امیرکبیر انجام شده است و 31 ‌هزارمترمکعب بتن‌ریزی در بخش‌های مختلف پروژه صورت‌گرفته و با افزایش تعداد قالب‌ها، این مرحله‌از عملیات‌اجرایی نیز به‌ حداکثر سرعت‌ ممکن برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران افزود: همچنین عملیات سازه‌ای زیرگذر 197 متری در بخش حدفاصل سه‌راه امین‌حضور تا خیابان هفده‌‌شهریور به اتمام رسیده و  هم اکنون آماده برای اجرای تأسیسات است.

حسینی با بیان اینکه مهمترین هدف از احداث تونل امیر کبیر خارج کردن بار سنگین ترافیک درساعات اوج رفت و آمد شبانه روز این محدوده است، اظهار داشت: تأمین دسترسی‌های خروجی از مناطق تجاری بازار در هنگام حجم ترافیک و خروجی‌های اضطراری نیز از دیگر ویژگی‌های این تونل است و با ساخت این تونل هیچ بار اضافی ترافیکی به این منطقه تحمیل نمی‌شود.

کد خبر 170082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز