همشهری آنلاین: روسا و اعضای شورای اسلامی شهرها و شهرستان‌های استان تهران چهارشنبه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

به گزارش ایسنا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با اشاره به یک دهه تجربه ارزشمند شوراها در کشور گفت: سپردن امور به مردم که شوراها یکی از تبلورهای واقعی آن است، می‌تواند بسیاری از مشکلات دولت‌ها در اداره کشور را حل کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در دمکراسی رازی نهفته است که بر اساس آن با برگزاری هر انتخاباتی حزب یا احزاب برنده، یک ضربه‌گیر برای آن نظام سیاسی محسوب می‌شوند و در صورت عملکرد نادرست منتخبان، بسیاری از مسئولیت‌ها بر دوش احزاب برنده در انتخابات است و نظام‌ها آسیبی نمی‌بینند.

وی تصریح کرد: اسلام جایگاه ویژه‌ای برای نقش مردم در حکومت قائل است و آموزه‌های امام راحل نیز مردم را از پایه‌های اصلی حکومت می‌داند و در زمان فعلی با رشد و گسترش رسانه‌ها، هر حکومتی که پایه‌های مردمی نداشته باشد، پایدار نمی‌ماند.

وی قدرت شوراها را در بسیاری از کشورهایی که سابقه طولانی در این موضوع دارند بسیار وسیع عنوان کرد و گفت: محدود کردن اختیارات قانونی شوراها در کشور، به تضعیف شوراها منجر می‌شود و قدرت پاسخگویی آن‌ها به توقعات مردم را کاهش خواهد داد که این یک آسیب جدی برای جایگاه این نهاد است.

هاشمی رفسنجانی، اطلاع‌رسانی در کار شورای شهر را مهم عنوان کرد و گفت: اگر مردم به طور کامل در جریان وظایف، اختیارات و فعالیت‌های شوراها قرار گیرند توانایی حل مسائل و مشکلات توسط شوراها افزایش می‌یابد و استفاده از ابزار رسانه‌های نوشتاری و سمعی و بصری برای تحقق این امر بسیار مهم است.

در ابتدای این دیدار خوارزمشاهی رییس شورای اسلامی استان تهران، فدایی سخنگوی شورای عالی استان‌ها، همتی رییس شورای اسلامی شهرستان دماوند و حجت‌الاسلام حسینی رئیس شورای اسلامی شهرستان ورامین هر کدام به اختصار مطالبی را در خصوص مشکلات شوراها بیان کردند.

کد خبر 103185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز