سه‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۹:۰۶
۰ نفر

گروه سیاسی: با افزایش احتمال شکست پروژه تحریم ایران در شورای امنیت سازمان ملل، رایزنی‌ها برای حل پرونده هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک بار دیگر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با آلکساندر استوب همتای فنلاندی خود در مسکو گفت: امکان حل مسئله هسته‌ای ایران از طرق دیپلماتیک هنوز وجود دارد.

وی افزود: پیش نویسی برای قطعنامه مربوط به ایران به شورای امنیت ارائه نشده است و مسئله هسته‌ای تهران در چارچوب گروه 1+5 بررسی می‌شود. وزیر خارجه روسیه افزود: زمان تحریم‌ها هنگامی است که راهی برای حل و فصل مسائل وجود نداشته باشد.

لاوروف در قسمت دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم حفظ نقش اصلی برای گروه 1+5 گفت: جامعه جهانی نقش گروه 1+5 در حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران را پذیرفته و این گروه باید هسته اتخاذ رویکردها برای حل این مسئله باشد.

همزمان با روسیه، دیروز کارل بیلدت وزیر امور خارجه سوئد در گفت‌وگو با یک رادیوی روسی با مخالفت با تحریم جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان رویکردی برای حل مسئله هسته‌ای این کشور گفت: معتقدم بهتر است از تحریم ایران اجتناب شود. گفتنی است پیش از این چینی‌ها هم بارها مخالفت خود را با وضع تحریم‌های جدید علیه تهران اعلام کرده‌اند.

کارشکنی صهیونیست‌ها

همزمان با تلاش برخی کشورهای عضو شورای امنیت و اروپایی برای حل مسالمت آمیز پرونده هسته‌ای ایران، رژیم صهیونیستی باردیگر خواهان وضع تحریم‌های شدید علیه ایران شد. سیلوان شالوم معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آمریکا گفت که وقت آن است که شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از فعالیت‌های هسته‌ای ایران، تحریم‌های فلج کننده‌ای علیه این کشور اعمال کند.

معاون وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی هم گفت که ایران از تاکتیک‌های جنگ روانی استفاده می‌کند و تنها راه متوقف کردن این کشور از طریق موضع دیپلماتیک واحد است.

کد خبر 103145

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز