همشهری آنلاین سربازان گمنان امام زمان(ع) با اشراف گسترده اطلاعاتی طی عملیاتی 30 نفر از سرشبکه‌های اصلی شرکت کوئست اینترنشنال‌ (Q.I) را دستگیر و تحویل مراجع قضایی کردند.

به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، این اخلال‌گران اقتصادی به عنوان رابطین اصلی شرکت غیرقانونی گلدکوئست با مدیران خارجی آن در ارتباط بوده و طی سفرهای متعدد به خارج از کشور و برگزاری جلسات مختلف اقدام به برنامه‌ریزی جهت کلاهبرداری و اغفال هموطنان می‌کردند.

متهمین اعتراف کردند که با بهره‌گیری از شیوه‌های مختلفی که عموما توسط مدیران خارجی شرکت آموزش داده می‌شد ضمن القای وعده‌های توخالی، با فریب و سوء استفاده از ناآگاهی‌ برخی افراد به خصوص قشرهای جوان میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش سرشبکه‌های باند مذکور، طی دو سال گذشته در نقاط مختلف کشور ضمن فریب بیش از 300 هزار نفر، بالغ بر 500 میلیارد تومان کلاهبرداری نموده که بخش اعظم آن به حساب‌های شرکت در خارج از کشور واریز و مبلغی حدود 40 میلیارد تومان نیز در داخل توزیع شده است.

در جریان دستگیری این افراد تعدادی از شرکت‌های تجاری و بازرگانی و صرافی‌هایی که بطور غیرقانونی اقدام به خرید و فروش ارز می‌نمودند شناسایی که به زودی پرونده آنان به دادگاه ارسال خواهد شد.

کد خبر 103097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز