یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۵:۲۰
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ‌برتر والیبال ایران در‌حالی امروز با انجام هفت بازی در تهران و شهرهای ماهشهر، آمل، رشت و گنبد پیگیری می‌شود که فضای رقابتی سنگینی در جدول حاکم است.

در بالای جدول، پیکان و داماش برای رسیدن به قهرمانی در جدول دوره‌ای از سایر مدعیان این فصل- کاله مازندران، ‌سایپا و پتروشیمی- فاصله گرفته‌اند. در میانه جدول هم رقابت سختی برای راهیابی به جمع هشت تیم اول مرحله حذفی میان تیم‌های برق کرمان، بازرگانی گنبد، پرسپولیس، ارتعاشات صنعتی ایران، خراسان رضوی و بانک کشاورزی وجود دارد. در انتهای جدول نیز تیم‌های گل‌گهر سیرجان، سنگ‌آهن بافق، دانشگاه آزاد و ارومیه برای فرار از سقوط با یکدیگر رقابت می‌کنند.

گنبد، میزبان مهم‌ترین بازی هفته

در میان هفت بازی امروز، بی‌تردید برخورد سایپا و بازرگانی جواهری‌گنبد مهم‌ترین بازی هفته محسوب می‌شود. دردیدار رفت( در تهران )تیم سایپا - در روزی که حریف به قضاوت داوران معترض بود- پیروز شد. امروز هم نایب‌قهرمان فصل پیش، بعد از تحمل پنجمین شکست فصل برابر پیکان تنها با برد به آرامش می‌رسد. این در حالی است که تیم جوان و با انگیزه گنبد در خانه برای جبران شکست تهران قدم به میدان می‌گذارد. گنبدی‌ها بعد از رفتن «ماندیب سینگ» ملی‌پوش هندی خود یک بازیکن بلغاری را جایگزین او کردند.

در آمل، کاله مازندران، میزبان ارتعاشات صنعتی ایران است. ارتعاشات که در هفته‌های اخیر با دو پیروزی پیاپی به میانه جدول صعود کرده با وجود تجربه بالای ایگور تاسف، بازیساز سابق تیم ملی بلغارستان به حریفی متفاوت برای سایر تیم‌ها در نیمه فصل دوم تبدیل شده است.

کاله برای رسیدن دوباره به جایگاه اولیه‌اش، نیاز مبرمی به کسب سایر امتیازها در بازی‌های باقیمانده دارد. در ماهشهر، پتروشیمی در جدال انتقامی به مصاف نماینده خراسان رضوی می‌رود. کارخانه پس از اخراج مالی، بازیکن آرژانتینی برای تقویت پست پاسور، رونالدو مارتینز برزیلی را جذب کرده و بسیار امیدوار است که با حضور در جمع چهار تیم اول جدول در مرحله حذفی، بتواند نماینده جنوب را برای نخستین بار روی یکی از سه سکوی برتر قرار دهد. خراسان رضوی با عادت‌کردن به باخت‌های متوالی، دیگرآن تیم هراس‌انگیز نیم‌فصل اول نیست. در رشت، داماش رودرروی پرسپولیس می‌ایستد.

داماشی‌ها که برای رسیدن به پیکان درصدر جدول تلاش می‌کنند در غیاب بازیکن موثر بلاروسی حریف با مشکل کمتری مواجه هستند. این در حالی است که خود داماش با جذب «ویلیچ» بازیکن قطر پاسور صربستانی وضعیتی به مراتب بهتر از گذشته پیدا کرده است.

روز آرام صدرنشین در تهران

امروز در سه بازی تهران در خانه والیبال، پیکان صدرنشین با پشت سرگذاشتن چند بازی سرنوشت‌ساز روز آرامی را برابر سنگ‌آهن بافق تجربه می‌کند. بعد از آن بازی دشوار برابر سایپا، پیکان در برخورد با تیم انتهای‌جدولی، خود را آماده بازی روز چهارشنبه با پرسپولیس می‌کند.  در دو بازی دیگر تهران، گل‌گهر میهمان دانشگاه آزاد است. این بازی به دلیل همسان‌بودن قدرت دو تیم دیدار نزدیکی پیش‌بینی می‌شود. در آخرین بازی این هفته بانک کشاورزی با نماینده ارومیه روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 102886

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز