سه‌شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

سارق سابقه‌دار برای ربودن کیف طعمه‌های خود، با خودروی پراید به آنها نزدیک می‌شد و در یک لحظه همدستانش کیف طعمه را می‌ربودند.

بیست و سوم دی ماه گذشته، مردی به دادیاری شعبه یکم دادسرای جنایی تهران رفت و از سرقت کیف دستی‌اش توسط سرنشین یک خودروی پراید خبر داد.

این مرد به قاضی هاشمیان گفت: ساعت 21 دیشب در حال عبور از خیابان ولیعصر بودم که ناگهان یک پراید نقره‌ای‌رنگ طوری به من نزدیک شد که آینه کناری خودرو به دستم برخورد کرد، همزمان راننده خودرو به طرز عجیبی کیف مرا سرقت کرد و به سرعت دور شد، با آنکه شوکه شده بودم اما شماره خودرو را به سرعت یادداشت کردم.

هنگامی که با دستور قاضی هاشمیان، کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، اقدام به استعلام شماره پلاک خودرو کردند، متوجه شدند این پلاک متعلق به‌خودرویی است که 3 روز قبل از شرق تهران به سرقت رفته و سارق احتمالا بعد از سرقت خودرو، پلاک آن را روی پراید نقره‌ای نصب کرده است و با آن دست به سرقت می‌زند.

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت کارآگاهان مبارزه با کیف قاپی پایگاه سوم در بررسی‌های دقیق‌تر دریافتند چند پرونده مشابه دیگر در 2 ماه گذشته درنقاط مختلف تهران تشکیل شده است که در تمام آنها خودروی سارق یا سارقان، پراید سفید یا نقره‌ای بوده است.

با اطلاعاتی که از بررسی پرونده‌های مشابه به دست آمد، مشخصات خودرو در اختیار واحدهای گشت پلیس آگاهی قرار گرفت تا درصورت دیدن خودروهایی با این مشخصات، آن را توقیف کرده و از راننده بازجویی کنند.

سارق به دام افتاد

هفدهم بهمن ماه درحالی‌که ماموران مبارزه با کیف قاپی پلیس در خیابان استاد نجات‌اللهی سرگرم گشتزنی بودند به یک پراید نقره‌ای مشکوک شدند و وقتی متوجه شدند که پلاک خودرو با نوع آن مطابقت ندارد آن را متوقف کرده و در بازرسی آن یک سلاح کمری، یک قمه و مقدار زیادی اموال مسروقه و از جمله مدارک شناسایی متعلق به یکی از شاکیان را پیدا کردند.  با کشف این مدارک راننده خودرو به پایگاه پلیس منتقل شد و تحت بازجویی قرار گرفت.

اعتراف به سرقت

متهم که جوان 26 ساله‌ای به نام مجید است در بازجویی‌ها به ماموران گفت: از 2 ماه قبل به اتفاق 2 نفر از دوستانم پس از سرقت یک خودروی پراید، سرقت کیف عابران را شروع کردیم برای این منظور دوستانم در صندلی عقب خودرو دراز می‌کشیدند و هنگامی که من به طعمه‌مان که کیفی در دستش بود نزدیک می‌شدم آنها به سرعت کیف او را می‌ربودند و دور می‌شدیم، من کمی جلوتر توقف می‌کردم، یکی از همدستانم روی صندلی جلو می‌نشست و به این ترتیب ماموران که به‌دنبال یک خودروی تک سرنشین بودند درصورت مشاهده نیز به ما مشکوک نمی‌شدند.

جوان سارق در ادامه با بیان اینکه در برخی از سرقت‌ها دختر جوانی که با یکی از اعضای باند در ارتباط بود نیز آنها را همراهی می‌کرد، افزود: در شگرد دیگری نیز از رانندگانی که کیف خود را روی صندلی عقب قرار داده بودند سرقت می‌کردیم و شیوه کارمان هم به این صورت بود که خودروهایی را که درحال بیرون آمدن از پارکینگ خانه بودند تحت نظر می‌گرفتیم، یکی از اعضای باند به بهانه پرسیدن آدرس حواس راننده را پرت می‌کرد و همزمان همدست دیگرمان نیز کیف او را سرقت می‌کرد و بعد به سرعت فرار می‌کردیم.

 سرقت‌های شیشه‌ای

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، روز گذشته با بیان اینکه متهم ادعا می‌کند به‌خاطر اعتیاد شدید به مخدر شیشه دست به سرقت می‌زده است، گفت: باتوجه به آنکه از خودروی متهم اسلحه قلابی و قمه پیدا شده احتمال اینکه وی و همدستانش اقدام به زورگیری  کرده‌اند نیز در حال بررسی است اما  احتمال اینکه ادعای وی درباره وجود همدست دروغ باشد هم  وجود دارد.

اعتراف به 50سرقت

سرهنگ محمدیان  گفت:بررسی سوابق این متهم نشان می‌دهد که وی در سال 81 به اتهام سرقت در شهرستان آبیک و در سال 87 به اتهام سرقت مسلحانه در کرج دستگیر و زندانی شده  اما بعد از آزادی دوباره سرقت‌های خود را شروع کرده است. بنابراین گزارش، متهم تاکنون به 50 فقره سرقت اعتراف کرده و 25 مالباخته شناسایی شده‌اند که ارزش تقریبی اموال سرقت شده از آنها، بیش از 20 میلیون تومان است.

کد خبر 102667

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز