سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین- سپیده بهکام: مدیر عامل شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو که به صورت مشروط در بورس پذیرفته شده اعلام کرد بزودی این شرکت روی تابلوی نرخ های بورس می‌رود.

مدیر عامل شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، در سمیناری که روز سه شنبه 14 آذر در محل این شرکت برگزار شد توضیحاتی در باره موضوع فعالیت و تعداد سهامداران و ...
آن داد.

تاریخ تاسیس

 در سال 78 با هدف گسترش صنایع ایران خودرو، با هدف نظم بخشیدن به ساختار قطعه سازان و نیز نظارت و هدایت این شرکت ها تاسیس شد.

تغییر نام شرکت

در سال 82 شرکت گسترش صنایع ایران خودرو با تغییر در اهداف و ماموریت های خود علاوه بر فعالیت های صنعتی، فعالیت های اقتصادی- مالی را نیز در دستور کار خود قرار داد.

بر این اساس از یک شرکت با ماهیت سرمایه گذاری در فعالیت های صنعتی به یک شرکت هولدینگ با ماهیت حضور در حوزه بازار پول و سرمایه تبدیل شد و نام آن به شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو تغییر یافت.

موضوع فعالیت

موضوع فعالیت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سرمایه گذاری در طرح ها و شرکت های ایرانی و خارجی تولید کننده انواع قطعات خودرو، خرید و فروش طرح های مورد نیاز گروه ایران خودرو، حمل و نقل ریلی، لیزینگ و اعتبار سنجی است.

البته  عمده فعالیت این شرکت در زمینه بیمه و خرید و فروش سهام، اوراق عرضه، و سایر اوراق بهادار و مدیریت سهام شرکت های گروه ایران خودرو است.

ترکیب سهامداران

ایران خودرو بزرگترین سهامدار این شرکت است که در حال حاضر 80 درصد، یعنی در حدود یک هزار و 200 میلیون سهم از کل یک هزار و 500 میلیون سهم گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو را در اختیار دارد.

20 درصد سهام این شرکت هم متعلق به شرکت  تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو است.

میزان سرمایه و پیش بینی سود

در حال حاضر سرمایه ثبت شده شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، یک هزار و 500 میلیارد ریال است.

این شرکت برای سال مالی جاری، 1.54 میلیارد ریال درآمد حاصل از سرمایه گذاری و مبلغ 1.5 میلیارد ریال سود خالص پیش بینی کرده است.

البته میزان درآمد حاصل از سرمایه گذاری های گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو در سال 84، 1.9 میلیارد ریال و میزان سود خالص آن هم 1.8 میلیارد ریال گزارش شده است.

کد خبر 10206

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز