یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

در چند هفته اخیر اخباری مبنی بر رونمایی و راه‌اندازی خط تولید برخی خودروهای سواری و تجاری به گوش رسید که نشانگر توجه نسبی خودرو‌سازان به ذائقه مصرف‌کنندگان بازار داخلی و صادراتی است.

پس از رونمایی چندی پیش وانت دو‌کابین کاپرا در شرکت بهمن موتور، در هفته جاری نیز مسئولان شرکت ایران خودرو پژو 207‌آی  و سوزوکی گراند ویتارا  2400 سی سی را رونمایی کرده و از اخذ مجوز تولید این خودروها خبر می‌دهند.

پژو 207‌آی که در روز نخست اسفند ماه با حضور وزیر صنایع و معادن و مدیران صنعتی کشور رونمایی شد، از موتور پرقدرت 1600سی‌سی بهره برده و با سطح تجهیزات فول آپشن با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک به بازار عرضه می‌شود.این محصول علاوه بر تولید در ایران خودرو در کشورهایی که شریک تجاری پژو محسوب می‌شوند مانند برزیل، آرژانتین، مالزی و چین نیز تولید و عرضه می‌شود. همچنین مقرر شده تا در سال آینده 20 تا 15 هزار دستگاه از این خودرو در شرکت مذکور تولید شود. 

این خودرو که در گروه خودرو‌های زیر 20 میلیون تومانی قرار دارد با پیش‌پرداخت 12 تا 10 میلیون تومان برای نوع دستی و اتوماتیک و زمان تحویل خرداد ماه سال 89 به بازار عرضه شده گرچه به گفته مسئولان قیمت نهایی این خودرو، هنگام ارسال دعوتنامه یعنی خرداد ماه سال آینده مشخص می‌شود.همچنین چندی پیش وانت دوکابین کاپرا با حضور برخی مسئولان در شرکت بهمن موتور رونمایی شد. بنابر اعلام مدیرعامل این گروه صنعتی، وانت کاپرا خودرویی چند ملیتی است که طراحی آن ترکیبی از پیکاپ‌های نسل پنجم نیسان فرانتیر و تویوتا تاندراست.

کاپرا نه فقط از نظر طراحی بلکه در امکانات و آپشن‌ها نیز از فناوری‌های نیسان، تویوتا و میتسوبیشی بهره می‌برد. به گفته مجید بهرامی وانت کاپرا به ترمز ضد‌قفل(ABS) و ای. بی. دی مجهز بوده و با استاندارد آلایندگی یورو3 با قابلیت ارتقاء به یورو 4، ظرفیت بار 500 کیلوگرمی و مخزن سوخت 74 لیتری را داشته و هم‌اکنون روزانه 35 دستگاه از این خودرو در گروه بهمن تولید می‌شود.

از سوی دیگر ایران خودرو امسال ارتقای سوزوکی گرندویتارا در کلاس اس یو وی را دنبال کرده و قصد عرضه نوع جدید این خودرو با حجم موتور 2400 سی‌سی، با افزایش شتاب و قدرت را دارد.این خودرو که مقرر شده بود تا  اواخر بهمن امسال‌ در ایران خودرو خراسان تولید ‌شود، با توجه به افزایش 20درصدی حجم موتور از مصرف سوختی بین 3تا 7 لیتر بیشتر نسبت به مدل قبلی برخوردار است.

کد خبر 101987

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز