تازه‌ترین قیمت‌های انواع خودروی سواری داخلی و وارداتی که توسط اتحادیه نمایشگاه‌‌داران و فروشندگان خودرو و با گذشت چندین ماه ارائه شده است از کاهش قیمت برخی انواع خودروهای تولید داخل حکایت دارد.

طی چند هفته اخیر، چالش‌های موجود در زمینه ‌توقف و ازسرگیری شماره‌گذاری، برخی خودروها از جمله پژو‌405، روآ و تندر‌90 نوسان قیمت‌ها در بازار خودرو را به همراه داشت و موجب شد تا حتی اتحادیه نمایشگاه‌‌داران نیز از اعلام قیمت خودروها اجتناب کند؛ موضوعی که آشفتگی بازار و قیمت‌گذاری سلیقه‌ای خودرو توسط برخی افراد را موجب شد.

طی چند هفته گذشته آشفته بازار ناشی از کشمکش‌های پلیس و خودرو‌سازان موجب شده بود تا حتی اتحادیه نیز به بهانه قبول نداشتن قیمت‌های خودرو‌سازان، از اعلام بهای خودروها خودداری‌کند اما سرانجام با فروکش کردن مباحث مطرح در زمینه زمانبندی شماره‌گذاری خودروهای فاقد ترمز ضد‌قفل، این اتحادیه نیز قیمت انواع خودرو‌های سواری داخلی و وارداتی را اعلام کرد.

دنده معکوس پژو برای کاهش قیمت

گزارش‌ها از کاهش قیمت پژو‌206 تیپ‌2 در بازار حکایت دارد به‌نحوی که طی یک هفته اخیر قیمت این خودرو در بازار تا 500‌هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

تا چندی پیش پژو‌206 تیپ2 به‌دلیل پایین بودن مصرف، مورد اقبال عمومی قرار داشت و از تقاضای بالایی برخوردار بود که این امر موجب شده بود تا همواره این خودرو به قیمتی بالاتر از قیمت کارخانه‌ای خود به فروش رسد اما گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی عصر خودرو از کاهش قیمت این خودرو در یک هفته اخیر خبر می‌دهد.

بر پایه این گزارش، فعالان بازار معتقدند رکود بازار بر میزان تقاضایی که برای این خودرو وجود داشت تأثیر منفی داشته و بهای پژو‌206 را کاهش داده است. با این روند اکنون خودروی پژو‌206 تیپ2در بازار با قیمت 13‌میلیون و 500‌ هزار تومان به فروش می‌رسد درحالی‌که در هفته گذشته قیمت این خودرو حدود 14 میلیون تومان بود.

همچنین مدل‌ پژو206 صندوقدار V9 با قیمت 19‌میلیون و 500‌‌هزار تومان به فروش می‌رسد که تغییر خاصی را نسبت به هفته‌های قبل نشان نمی‌دهد. مدل V8 نیز با قیمتی معادل 16‌میلیون و 600‌هزار تومان به فروش می‌رسد، مدل‌V20 دوگانه سوز این خودرو نیز به بهای 14میلیون و 220‌تومان خرید و فروش شده است. با وجود این دیدگاه‌ها احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان از احتمال افزایش قیمت خودرو در سال آینده با واقعی شدن نرخ سوخت و پرداخت هدفمند یارانه‌ها خبر داده است.

کد خبر 100914

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز