مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

گروه شهری: طرح برداشت مترو از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی هفته آینده در مجمع تشخیص مطرح می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو  تهران و حومه گفت: طرح برداشت مترو از حساب ذخیره ارزی در حال حاضر در کمیسیون‌های اقتصاد کلان و کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است. محسن هاشمی اظهار امیدواری کرد که این طرح هفته آینده در صحن علنی مجمع به تصویب برسد تا مترو بتواند از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی استفاده کند.

محسن هاشمی28 بهمن در مراسم تست گرم توسعه شرقی خط 2 متروی تهران حد فاصل ایستگاه تهرانپارس تا فرهنگسرای اشراق افزود: توسعه مترو با سرعت در دست اجراست که امیدواریم با حمایت‌های شهرداری، مجلس و دولت با سرعت بیشتری انجام شود.

به گزارش همشهری، ایستگاه فرهنگسرای اشراق تا آخر سال به بهره برداری خواهد رسید. بنا براین گزارش، این خط با25 کیلومتر طول و 24 ایستگاه، شرق تهران را به غرب آن متصل می‌کند.

احتمال افزایش قیمت بلیت مترو

اگر دولت سهم خود را در قبال مترو متقبل نشود چاره‌ای جز افزایش قیمت بلیت مترو نخواهیم داشت.28 بهمن حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در حاشیه مراسم تست گرم ایستگاه متروی فرهنگسرای اشراق تاکید کرد: اگر دولت سهم خود را از یارانه‌ها به‌صورت کامل پرداخت کند (یعنی حداقل یک سوم از هزینه هر سفر) به جز افزایش نرخ بلیت به‌دلیل تورم معمول، قیمت‌ها افزایش چندانی نمی‌یابد.

رئیس کمیسیون فنی و عمران شورای شهر تهران ادامه داد: دولت و شهرداری برای یارانه بلیت مترو مجموعا باید در سال آینده 108 میلیارد تومان بپردازند که سهم دولت 50 درصد یعنی 54 میلیارد تومان است.

شکیب با اظهار تأسف از اینکه سال گذشته مبلغ ناچیزی بابت یارانه بلیت برای مترو در نظر گرفته شد که فاصله زیادی با نیازها و نرخ‌های واقعی داشت اظهار امیدواری کرد به کمک نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده سهم دولت از یارانه‌های بلیت به‌طور کامل درنظر گرفته شود.

وی با اعلام اینکه شورای شهر برای توسعه مترو در سال آتی 860 میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است خواستار آن شد تا دولت نیز به همین میزان برای توسعه خطوط مترو سرمایه‌گذاری کند.

به گفته شکیب شورای شهر تهران بر استفاده از فضاهای زیرسطحی تاکید دارد ضمن اینکه طبق برنامه جامع حمل‌ونقل و ترافیک توسعه خطوط مترو از اولویت‌های کاری مدیریت شهری است. به همین دلیل به اعتقاد رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر باید سهم مترو از 6درصد جابه‌جایی‌ها ظرف 10 سال به 30 درصد افزایش یابد.

بنا براین گزارش، دیروز در مراسم تست گرم ایستگاه متروی فرهنگسرای اشراق حسن بیادی نایب رئیس شورای شهر تهران نیز حضور داشت. وی گفت: ساخت و توسعه مترو یکی از بزرگ‌ترین افتخارات ما محسوب می‌شود زیرا پیشرفت مهندسان ما در این زمینه به حدی رسیده است که حتی می‌توانیم ساخت مترو در کشورهای همسایه را نیز انجام دهیم.

وی همچنین در مورد نرخ بلیت مترو در سال آینده گفت: این طبیعی است که نرخ‌ها تا حدی افزایش یابد اما اگر دولت سهم خود را به‌صورت کامل پرداخت کند افزایش زیادی صورت نمی‌گیرد و فشار بر مردم وارد نمی‌شود.

بیادی افزود: در هر صورت شهرداری برای بهره‌برداری و اداره مترو با توجه به گسترش روز افزون خطوط نیاز به حمایت‌ها و همکاری‌های دولت دارد.

کد خبر 101789

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز