سه‌شنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

با دستگیری 8 عضو یک باند زورگیری از رانندگان خودروها در استان گلستان، راز 22 سرقت و زورگیری فاش شد

از مدتی قبل گزارش‌هایی در اختیار پلیس آگاهی استان گلستان قرار گرفت که نشان می‌داد اعضای یک باند مخوف با حمله به رانندگان کامیون‌ها در مسیرهای گرگان به علی آباد اقدام به سرقت اموال آنها کرده و بدون برجای گذاشتن سرنخی از خود متواری می‌شوند.

بررسی‌های پلیسی بیانگر آن بود که سارقان در حد فاصل روستاهای نومل تا جلین در این منطقه، اقدام به سرقت از طعمه‌های خود کرده و درحالی که به منطقه آشنایی داشته‌اند موفق به فرار شده‌اند.

با افزایش شکایت‌ها تحقیقات پلیسی برای به دام انداختن سارقان زورگیر آغاز شد و تیم‌های عملیاتی با دستور سرهنگ داوود سلطانی - رئیس پلیس آگاهی استان گلستان - تحقیقات خود را بر یافتن سرنخی از سارقان متمرکز کردند و در نخستین مرحله به بازجویی از مالباختگان که اکثرا رانندگان خودروهای سواری و رانندگان کامیون‌ها بودند پرداختند و به این ترتیب توانستند به سرنخ‌هایی درباره اعضای باند دست پیدا کنند.

در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان به بررسی پرونده سارقان حرفه‌ای و سابقه دار پرداختند و با تلفیق اطلاعات به‌دست آمده از رانندگان و بانک اطلاعات مجرمان دریافتند سردسته این باند سرقت به احتمال زیاد 2 سارق حرفه‌ای به نام‌های علی‌اصغر و محمد هستند که با راه‌اندازی باند به شیوه‌های مختلف خودروهای عبوری را متوقف کرده و بعد از ضرب و شتم رانندگان، اموال آنها را به سرقت برده و به سرعت متواری می‌شوند.

با این اطلاعات، کارآگاهان شروع به ردزنی سارقان کرده و سرانجام به سرنخ‌هایی دست پیدا کردند که نشان می‌داد آنها در یکی از روستاهای اطراف گرگان پنهان شده‌اند.
با محاصره مخفیگاه و دستگیری متهمان، آنها تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان تحقیقات پلیسی، 6 عضو دیگر باند را لو دادند که این متهمان نیز در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند.

راز 22 سرقت

با دستگیری متهمان بازجویی‌های فنی و تخصصی از آنها آغاز شد و در جریان این بازجویی‌ها بود که سارقان لب به اعتراف گشودند و راز 22 فقره سرقت و زورگیری در این منطقه فاش شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کشور، سرهنگ سلطانی با بیان اینکه تمامی مالباختگان شناسایی شده‌اند، گفت: در پرونده این متهمان 2 فقره سرقت مسلحانه با استفاده از اسلحه کلت کمری در جاده گرگان – ساری به چشم می‌خورد که هر دو مالباخته نیز شناسایی شدند.

کد خبر 101692

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز