گروه حوادث: وزن غیرعادی چمدان مسافر ترکیه، راز محموله شیشه را فاش کرد.

زن جوان و همدستانش در ازای دستمزد 6 میلیون تومانی وظیفه داشتند این محموله را به ترکیه و از آنجا به جنوب شرق آسیا قاچاق کنند. اواخر آبان امسال، پلیس مستقر در راه‌آهن تهران، هنگام بررسی وسایل مسافران ترکیه به زن جوانی که یک چمدان کوچک همراهش بود، مشکوک شد.

گرچه این زن مدعی بود فقط مقداری لباس همراه اوست، اما وزن زیاد چمدان، شک ماموران را برانگیخت و آنها تصمیم به بازرسی آن گرفتند. در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد داخل چمدان به 2 بخش تقسیم شده که بخش پایین آن کاملا مخفی و مجزاست.

ماموران بعد از باز کردن کف چمدان با چند بسته ماده مخدر شیشه روبه‌رو شدند که در قسمت مخفی چمدان جاسازی شده بود. با کشف 4 کیلو شیشه از زن جوان، او دستگیر شد و به قاچاق شیشه به ترکیه اعتراف کرد.

وی زمانی که مقابل رضایی- بازپرس شعبه 6 دادسرای ناحیه 19 تهران- قرار گرفت در جریان تحقیقات قضایی گفت: با همدستی 2 مرد به نام‌های بابک و کامران قصد داشتیم این محموله را به ترکیه قاچاق کنیم.

روزی که ماموران مرا دستگیر کردند، بابک همراه من بود و کامران هم به راه‌آهن آمده بود تا مطمئن شود که مشکلی برای ما پیش نمی‌آید اما وقتی ماموران به چمدان من مشکوک شدند و محموله شیشه را کشف کردند، بابک و کامران از آنجا فرار کردند.

وی ادامه داد: قرار بود وقتی من و بابک به ترکیه رسیدیم، کامران هم با هواپیما به آنجا بیاید و بعد 3 نفری سوار هواپیما شویم و محموله شیشه را به اندونزی قاچاق کنیم که ماموران مرا دستگیر کردند و همه چیز لو رفت.

بعد از اعترافات زن جوان، وی با قرار قانونی راهی زندان شد و گروهی از ماموران برای دستگیری دیگر اعضای این باند وارد عمل شدند. از آنجا که بابک و کامران بعد از دستگیری همدست خود متواری شده بودند، ماموران با اطلاعاتی که زن جوان در اختیارشان قرار داده بود، جست‌وجو برای یافتن ردی از آنها را شروع کردند. 

گرچه متهمان تمامی مخفیگاه‌های خود را تخلیه کرده بودند اما بعد از گذشت  چند هفته، تحقیقات پلیسی نتیجه داد و ماموران موفق شدند با زیر نظر گرفتن تمامی پاتوق‌های آنها، این دو مرد جوان را دستگیر کنند.

هر دو متهم به اداره پلیس منتقل شدند و به قاچاق محموله شیشه به ترکیه و کشورهای جنوب شرق آسیا اعتراف کردند. کامران که سردسته این باند به شمار می‌رفت، در بازجویی‌ها گفت: مدتی قبل با سیامک که در کار خرید و فروش شیشه فعالیت داشت آشنا شدم و او پیشنهاد وسوسه انگیزی به من داد.

سیامک گفت که حاضر است در ازای هر بار انتقال محموله شیشه به اندونزی و مالزی، 6 میلیون تومان دستمزد پرداخت کند. وقتی این پیشنهاد را با بابک و زن جوان مطرح کردم، آنها قبول کردند که برای سیامک کار کنیم.

از آن به بعد بود که سیامک با تهیه بلیت و رزرو هتل، چمدان حامل شیشه را در اختیارمان قرار می‌داد و ما بعد از انتقال محموله به مقصد، آن را به رابط‌های او تحویل می‌دادیم. ولی هیچ‌وقت نفهمیدیم که این مرد، مخدر شیشه را از کجا و چطور تهیه می‌کند.

بازپرس رضایی با بیان این خبر گفت: طبق اعترافات متهمان، آنها تا‌کنون 12 کیلو شیشه با این شگرد به کشورهای جنوب شرق آسیا قاچاق کرده‌اند. وی ادامه داد: در حالی که تحقیقات برای دستگیری سیامک، به‌عنوان عامل اصلی قاچاق شیشه به خارج از کشور ادامه دارد، بررسی‌ها نشان می‌دهد که برادر این مرد نیز یک قاچاقچی بین‌المللی است که هم‌اکنون در زندان یکی از کشورهای خارجی به سر می‌برد.

وی با اشاره به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای متهمان و ارسال پرونده به دادگاه عمومی و جزایی، افزود: در حال حاضر پرونده یکی از متهمان دستگیر شده به اتهام همراه داشتن پاسپورت جعلی در این دادسرا در حال رسیدگی است.

کد خبر 101259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز